BRATISLAVA. Ministrovi dopravy Jánovi Počiatkovi (Smer) vyhovuje, že si projekt širokorozchodnej trate vezme pod svoje krídla nový podpredseda vlády pre investície Ľubomír Vážny (Smer).
"Téma širokorozchodnej železnice je tak nadstavbová a tak rozsiahla, že je dobré, že to má na starosti niekto iný ako minister, ktorý je zavalený konkrétnou operatívou," opísal Počiatek po dnešnom rokovaní vlády.
Je to podľa neho strategická záležitosť, ktorá si vyžaduje strategické premýšľanie. "Mne vyhovuje, že budem od tejto úlohy odbremenený," skonštatoval šéf rezortu dopravy. V tom, či by bolo pre Slovensko výhodné širokorozchodnú železnicu stavať, má Počiatek už teraz jasno.
"V prípade, že sa zabezpečí externý zdroj financovania, čiže Slovensko nebude musieť do projektu vkladať žiadne rozpočtové peniaze, tak to môže byť pre krajinu len prínosom," uviedol minister.
Šéf rezortu dopravy sa neobáva, že by si s podpredsedom vlády pre investície navzájom zasahovali do kompetencií.
"Na úrovni vlády je jeho pozícia úplne vyjasnená. Nesúvisí priamo s agendou ministerstva dopravy, čo sa týka budovania základnej cestnej a železničnej infraštruktúry," priblížil Počiatek.
Čo sa týka kompetencií v oblasti eurofondov, tie ešte minister dopravy zvažuje.
"Hlavne uvažujem nad tým, ako inštitucionálne zabezpečiť, jednak prípravu budúceho programového obdobia, ako aj pozíciu centrálneho koordinačného orgánu v tomto období," dodal. Ani tu však kompetencie podpredsedu vlády nebudú podľa ministra zasahovať do toho, čo vykonáva ministerstvo dopravy.
Vzájomného "lezenia si do kapusty" s ministerstvom dopravy sa neobáva ani Vážny. Ako prvej sa chce vo novej funkcii zhostiť úlohy zdynamizovania procesu tvorby partnerskej dohody pre eurofondy v programovom období 2014-2020. "Vlak nám uteká a je potrebné zdynamizovať harmonogram postupu," doplnil Vážny.
Aby sa eurofondy nového programového obdobia mohli začať čerpať od roku 2014. Zdá sa mu totiž, že podľa súčasného harmonogramu by sa to všetko nemuselo stihnúť do tohto termínu.