Šéfovia automobilky veria, že im predaj zvýšia nové modely Mokka a Adam.
BOCHUM. Automobilka Opel, dcéra amerického General Motors, ktorá sa už roky nemôže dostať z problémov, nevzdáva zápas o prežitie.
Agentúra DPA cituje vyjadrenia dočasného šéfa automobilky Thomasa Sedrana pre týždenník Wirtschaftswoche, že podnik chce doviesť k zisku prienikom na lukratívne trhy Ďalekého východu. Opel pracuje na zámere, aby začal predávať viac áut v Číne.
Doteraz sú exportné možnosti automobilky mimo európskeho kontinentu obmedzené.
Mnohí experti trhu s vozidlami sa zhodujú, že vedenie GM sa na zámorských trhoch vyhýba vnútrokoncernovej konkurencii a nechce dopustiť, aby Opel ohrozoval odbyt Chevroletu.
Závod v Bochume zatvoria
Pred bochumským závodom Opelu, v ktorom sa v roku 2016 skončí výroba, vládol v sobotu pokoj.
Slávnosť k 50. výročiu závodu, ktorá sa mala konať za účasti asi 20.000 ľudí, organizátori zrušili.
Nekonalo sa ani protestné zhromaždenie Bochumčanov nespokojných so zánikom výroby a s prepustením všetkých 3000 zamestnancov. Montážne linky však na protest proti opatreniam stáli viac hodín v piatok.
Odborníci predpokladajú, že zamestnanci Opela sa o tri roky dobre umiestnenia na pracovnom trhu.
Šéf bochumskej Agentúry práce Luidger Wolterhoff pre týždenník Focus povedal, že po zatvorení závodu Nokie v meste v roku 2009 si asi 50 % prepustených do roka našlo nové zamestnanie.
V prípade zamestnancov automobilky bude miera úspešnosti vyššia. Zo závodu odišlo v rokoch 2010-2012 približne 1200 osôb a špeciálna organizácia, ktorá im mala pomôcť k novému pracovnému miestu, dosahuje veľmi dobré výsledky. Podľa tlače je jej úspešnosť do 70 %.
Spoliehajú sa na Mokku
Sedran vidí šance na exportný úspech Opela aj v Austrálii, Severnej Amerike, Rusku a Turecku.
V Európe sa chce stať Opel druhou najrozšírenejšou značkou osobných automobilov. Zatiaľ sa nachádza za Volkswagenom a Renaultom.
Sedran spája posilnenie budúcnosti dcéry GM aj s výrobou modelu Mokka, ktorý sa montuje v Južnej Kórei, v Európe.
Model, ktorý prišiel do autopredajní v októbri, získal už 63.000 objednávok.
Rýchlejšiemu presunu jeho výroby na starý kontinent bránia technické problémy. Na trhu dobre zarezonovalo aj mestské auto Adam, vyrábané v nemeckom Eisenachu. Začnú ho predávať v januári.