Železnice preto s týmito zónami končia.
BRATISLAVA. Po necelých dvoch rokoch skončili vo vlakoch tiché zóny.
Vyhradené časti, v ktorých nebolo možné nahlas rozprávať či počúvať v nich hudbu, sa totiž železniciam nevyplácajú.
Nebol o ne záujem
Tiché zóny
Čo v nich platilo
- Mobily, hry či počítače sa mohli používať iba bez zvuku. Vypnutý tu bol aj vlakový rozhlas.
- Zakázané bolo nielen hlasné rozprávanie, ale aj prenosné prehrávače hudby a videa.
- Železnice tiché zóny zaviedli v máji 2011, skončili v decembri 2012.
„Pôvodne sme dávali väčší počet miest na tiché zóny a postupne sme z nich ukrajovali. Nebol o ne záujem,“ vysvetlil tento krok úsek marketingu a obchodu Železničnej spoločnosti Slovensko.
Problém vidia železnice v tom, že keď sa istá časť vymedzí ako tichá zóna, nedá sa už do nej predať lístok niekomu, kto o cestu v tichej časti vlaku nemá záujem.
Ľudia, ktorí si nepýtali miesto v tichej zóne, tak podľa železníc nemohli dostať miestenku.
Zóny pre ženy ostanú
Hoci sa našim železniciam príliš neosvedčili ani zóny pre ženy, tie nezrušia. Na medzištátnych linkách ich zaviedli České dráhy a ich vlaky prechádzajú aj naším územím.
Šesť miest pre ženy je v niektorých EuroCity vlakoch.
Pre tých, ktorí sú úzkostliví, by mali naďalej zostať aj vyhradené bezpečné zóny.
Spravidla v motorovom vozni sú zóny zvýšeného dohľadu, kde by mal byť pocit bezpečia zabezpečený prítomnosťou sprievodného personálu, hovoria železnice.