SOUL.
Príčinami boli slabý dopyt na domácom trhu a posilnenie kórejského wonu, ktorý znížil zisky dosiahnuté v zahraničí a obmedzil konkurencieschopnosť automobilky voči japonským rivalom, informovala agentúra AP.
Zisk Hyundai v trojmesačnom období od októbra do konca decembra 2012 dosiahol 1,89 bilióna KRW (1,3 miliardy eur), čo je o 5,5 % menej ako v rovnakom období 2011.
Analytici v priemere očakávali až 2,05 miliardy KRW. Bol to najnižší kvartálny zisk automobilky od 1. štvrťroku 2011. Akcia Hyundai po zverejnení výsledkov klesla na burze v Soule o 4,4 %.
Tržby medziročne vzrástli o 11 % na 22,72 bilióna KRW a prevádzkový zisk klesol o 12 % na 1,83 bilióna KRW. Zisk poklesol aj napriek tomu, že Hyundai predal vo 4. kvartáli rekordných 1,23 milióna vozidiel. Hlavnou príčinou je posilnenie wonu, ktorý znížil zisky dosiahnuté v zahraničí.
Won vlani posilnil voči americkému doláru o 8 %, čo bol jeho najprudší rast od roku 2009. To znížilo hodnotu tržieb, ktoré automobilka dosiahla v zahraničí, v domácej mene a malo negatívny vplyv na konkurencieschopnosť na zahraničných trhoch. Voči japonskému jenu stratil won až 11 %, čo Hyundai výrazne znevýhodnilo oproti japonským rivalom.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.