BRATISLAVA. Budete túto nedeľu poobede v Prahe? Ak áno, zapamätajte si heslo „Zapomněl jsem na okurku“. Ak ho poviete medzi piatou a šiestou poobede v predajni McDonald´s na Václavskom námestí, môžete si dať dva cheeseburgery a strednú kolu za takzvanú Jirkovu cenu 60 českých korún.
McDonald´s tak zareagoval na výsmech z jeho náborového videa. Na svojom facebooku zverejnil akciu „Nezapomeňte na okurku“ spolu s výzvou na zamestnanie v reťazci.
Video malo pôvodne zatraktívniť prácu pre tento fastfood a prilákať nových zamestnancov.
V zjednodušenej podobe malo ukázať, ako vyzerajú začiatky práce v reštaurácii.
Vyznelo však skôr ako paródia na béčkový americký film. Niektorí prirovnávali jeho úroveň k jehovistom, iní k zlému pornofilmu. Vznikli aj videá, čo ho parodujú prirovnaním k Hitlerovi.
Reakcii reťazca dalo do piatka rána „like“ takmer štyristo ľudí, zdieľa ju takmer rovnaký počet. Pod fotkou sa množia reakcie ako „Teraz ste ma fakt dostali“, „krásne ste to otočili“ či zlá reklama je tiež reklama“, ale aj „aj tak tie uhorky nikto nežere“.
Okrem toho je z diskusie jasné, že video obohatilo český jazyk o pojmy ako „okurka“, „krurum“, „žlutá jmenovka“ či „jedeme čízy“.