SAN FRANCISCO. Čistý zisk spoločnosti Facebook v poslednom kvartáli roka 2012 bol 64 miliónov dolárov, čo je medziročný pokles o 79 %.
Štvrťročný obrat pritom dosiahol 1,585 miliardy dolárov. Šéf spoločnosti Mark Zuckerberg o tom v stredu informoval v konferenčnom hovore s investormi.
Facebooku sa ale podarilo zdvojnásobiť príjem z mobilnej reklamy, čo by mohlo byť znamením, že najrozšírenejšia sociálna sieť na svete úspešne rozširuje svoje reklamné aktivity na mobilné zariadenia.
Príjmy z reklamy v štvrtom štvrťroku rástli najrýchlejším tempom od májového vstupu spoločnosti na burzu, vďaka čomu sa celkový obrat spoločnosti zvýšil o 40 %.
Viac ako miliarda používateľov mesačne Počet užívateľov, ktorí sú na sociálnej sieti aktívni, dosiahol podľa spoločnosti koncom minulého roka 1,06 miliardy mesačne, pričom denne si Facebook zapne 618 miliónov užívateľov.
Väčšina tohto rastu však prichádza z ázijských krajín, kde priemerný obrat na užívateľa je len okolo 2,35 dolára. V USA a Európe je takmer šesťnásobný.
Spoločnosť prednedávnom predstavila viacero nových služieb v snahe držať tempo s rýchlo sa vyvíjajúcim internetovým trhom a premeniť svoje miliardové publikum na udržateľný zdroj príjmu.
V roku 2013 sa Facebook chce sústrediť na pritiahnutie talentovaných nových zamestnancov, ktorí pomôžu s vývojom služieb zameraných na mobilné zariadenia.
Zisk nie je priorita "Tento rok nepracujeme so snahou maximalizovať zisk, robíme však to, čo si myslíme, že nám pomôže vybudovať najlepšie služby a obchodný model z dlhodobého hľadiska," povedal investorom Zuckerberg.
Novo predstavené služby spoločnosti, medzi inými sociálne vyhľadávanie, budú podľa neho v budúcnosti možno dôležitými zdrojmi zisku, v súčasnosti je však pre Facebook kľúčový rast v oblasti reklamy.
Investori od Zuckerbergovej spoločnosti čakajú, že splní sľub úspešného vytvorenia mobilnej reklamnej platformy, čo je úloha, s ktorou zápasia aj giganti ako je Google.
Podľa niektorých analytikov preto boli niektoré očakávania nadsadené, čo spôsobilo pokles hodnoty akcií Facebooku o 8 % ihneď po ohlásení výsledkov. Po závere obchodovania však skončili s celkovým poklesom 3 % na hodnote 30,21 dolárov.
Akcie po prudkom poklese, ktorý prišiel po vstupe spoločnosti na burzu, v uplynulých mesiacoch opäť začali rásť a od polovice novembra sa zhodnotili asi o 60 %.
Flash Player 9 or higher is required to view the chart
Click here to download Flash Player now
// View the full NASDAQ:FB chart at Wikinvest