SME

Prichádza k nám nový diskont s oblečením z Afriky

Reťazec Pepco vidí na Slovensku priestor pre 80 svojich predajní.

Obchodná sieť Pepco.Obchodná sieť Pepco. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ - pepco.pl/galeria)

Nový diskontný reťazec chce vyťažiť z nízkej kúpnej sily ľudí, ponúkne lacné odevy a doplnky.

BRATISLAVA. Konkurencia na trhu s lacným oblečením a doplnkami do domácností na Slovensku sa vyostrí. Prvé dva obchody u nás totiž dnes otvára diskontná sieť Pepco. Oba sú v Žiline, jeden v obchodnom centre Mirage, druhý v centre Max.

„V marci sa rozšírime aj do Bratislavy,“ povedala Beata Dranikowska z poľskej centrály Pepco Poland. V hlavnom meste Slovenska pribudnú obchody Pepco v obchodnom centre Retro v Ružinove a nákupnom centre Saratov v Dúbravke.

SkryťVypnúť reklamu

Otvorením obchodov v Žiline a Bratislave začne reťazec svoju expanziu v krajinách strednej a východnej Európy. Zatiaľ je v Poľsku, namierené má aj do Česka, Maďarska, Rumunska a Litvy.

Chcú desiatky predajní

Diskont Pepco

Fakty

  • predajca oblečenia a tovaru pre domácnosť s nízkymi cenami dnes začína expanziu na Slovensku,
  • prvé obchody otvorí v Žiline, v marci k nim pribudne Bratislava, potom Košice a Dunajská Streda,
  • Pepco patrí do holdingu Pepkor, investičnú spoločnosť z Juhoafrickej republiky,
  • pod Pepkor patria značky: PEP, Ackermans, Best&Less, Dunns, Shoe City a John Craig,
  • vo svete má 2800 obchodov, zamestnáva 27­ tisíc ľudí.

Počas tohto roku chce reťazec otvoriť u nás 20 až 25 predajní. „Celkovo by sme chceli mať na Slovensku okolo 80 predajní,“ hovorí marketingová manažérka spoločnosti Nikoleta Bobeničová.

SkryťVypnúť reklamu

Pepco sa zaujíma napríklad o Košice, Zvolen a Dunajskú Stredu. Potvrdili to aj januárové nábory na pozície pokladníkov a predavačov, ktoré boli na portáli Profesia.sk.

Pepco je jednou zo siedmich značiek, ktoré patria pod investičný gigant Pepkor. Ten je jednou z najväčších kapitálových spoločností v Juhoafrickej republike.

Sieť sa zameriava na nižšiu a strednú príjmovú skupinu, skladbou tovaru a cenou pripomína nemecký reťazec Kik.

Ten rovnako ako Pepco okrem oblečenia a obuvi ponúka aj textil a doplnky do domácnosti a kúpeľne. Typickým zákazníkom obchodov Pepco vo svete je vydatá žena vo veku od 25 do 45 rokov, ktorá nakupuje pre rodinu a domácnosť všetko potrebné pod jednou strechou. „Chceme poskytnúť zákazníkovi najväčšie nákupy za čo najnižšie ceny,“ dodáva Bobeničová.

SkryťVypnúť reklamu

Nízka cena k úspechu

Svoj marketing tento diskont založil na slogane „Cena je najdôležitejšia“, zvýrazňuje ho aj v letákoch. Analytik obchodu Ľubomír Drahovský tvrdí, že nový reťazec má u nás šancu uspieť. „Nahráva mu vysoká nezamestnanosť a nízka kúpyschopnosť obyvateľstva,“ tvrdí.

Získať môže aj tým, že predajne Pepco poskytujú lepší štandard, ako je stánkový predaj čínskych a vietnamských predajcov. Pepco zrejme uspeje predvšetkým v okresných mestečkách na juhu či východe Slovenska, kde sú diskonty veľmi obľúbené.

„Na druhej strane zažívajú ťažké časy predajcovia značkového oblečenia, ktorí majú klientelu skôr vo veľkých mestách,“ dodáva Drahovský.

Potvrdzujú to aj prípady dvoch predajcov športového oblečenia a vybavenia. V januári požiadal o ochranu pred veriteľmi ExiSport. Pred časom odišiel z nášho trhu reťazec Gigasport.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  7. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  8. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 18 514
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 227
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 370
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 844
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 149
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 3 713
  7. Ľuboš Fellner otvorene 3 310
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 255
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Juraj Jevin: Kde je minister financií?
  2. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  3. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  4. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  5. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  6. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  7. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  8. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 613
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 809
  3. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 081
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 868
  5. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 8 460
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 642
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 327
  8. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 228
  1. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  4. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  5. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  6. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  7. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  8. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
SkryťZatvoriť reklamu