BRATISLAVA. V reštaurácii s rýchlym občerstvením KFC v centre Bratislavy sa už nenajete. Reťazec totiž v piatok jednu z troch bratislavských pobočiek zo strategických dôvodov zatvoril.
„Nebola rentabilná. S jej tržbami sme neboli spokojní,“ hovorí Lucia Vašková zo spoločnosti Queensway Restaurants Slovakia, ktorá u nás vlastní licenciu na prevádzky KFC a Pizza Hut.
Už pred dvoma rokmi zanikla pobočka KFC na Obchodnej ulici v Bratislave. Reťazec tvrdil, že koncepcia dvojpodlažnej pobočky nebola vyhovujúca.
Vysoké náklady za nájom
Reťazec KFC
O čo ide
- od 1. februára zrušil reťazec KFC pobočku v centre Bratislavy,
- dve má ešte v Bratislave, po jednej v Banskej Bystrici, Trnave a v Nitre,
- pod spoločnosť Queensway Restaurants Slovakia patria aj tri pobočky Pizza Hut v Bratislave, Trnave a Košiciach.
Pod výsledky reštaurácie na Námestí SNP sa podľa Vaškovej podpísala aj nevýhodná zmluva na prenájom.
"Uzavrela sa pred krízou, keď ekonomická situácia nebola taká zlá,“ tvrdí Vašková.
V piatok bola vo výklade tejto prevádzky uvedená cena osem eur za nájom plus ďalšie štyri eurá sú náklady na energie za štvorcový meter.
Martin Lazík z Národnej asociácie realitných kancelárii označil túto sumu za štandardnú v centre mesta.
„KFC neotvorilo kritický počet prevádzok na aktívnejší marketing a postupne sa v réžii rakúskeho správcu licencie dostalo Slovensko na okraj aktivít,“ povedal Radoslav Augustín z portálu Retazce.sk.
KFC však na trhu ostáva. „Zameriame sa na obchodné centrá,“ dodala Vašková. Ani tie nie sú zárukou úspechu. Pred rokom z trhu po dvoch rokoch odišiel Burger King.
„Burger King bol pokusom českej stavebnej firmy, ktorá si kúpila licenciu. Podcenila špecifickosť segmentu a nutnosť dlhšej nábehovej krivky na stratovú prevádzku,“ tvrdí Augustín.
McDonald's má úspech
KFC v centre susedilo s reštauráciou McDonald's. Reťazec, ktorý sa špecializuje na jedlá z kuraťa, sa vyhol odpovedi, ako mu konkurent odčerpával zákazníkov.
McDonald's prišiel na náš trh ako prvý z fastfoodových reťazcov. Pred dvoma rokmi si naplánoval, že vstúpi do každého väčšieho mesta a dnes má u nás takmer tri desiatky pobočiek. Podľa Augustína dokáže lokálne komunikovať so spotrebiteľmi.
Svoju expanziu na trhu zrýchľuje aj predajca sendvičov Subway, ktorý vstúpil na náš trh pred rokom.
Znižuje náklady tým, že má malé pobočky s pár zamestnancami. Jedlo sa nemusí piecť, polotovarové pečivo sa len dopeká.
Navyše získanie licencie je oveľa lacnejšie ako v prípade iných fast foodov.