V posledných dňoch sa na svetových reklamných blogoch čoraz častejšie skloňuje slovenská (čítate správne) reklama pre magazín Forbes. Print, ktorý vznikol v bratislavskej agentúre Jandl, ponúka trefný pohľad do zákulisia veľkého biznisu. Nakreslil ho americký ilustrátor Nate Hallinan, ktorý okrem iného spolupracoval s takými esami ako je Coca Cola či štúdio Walt Disney.
Ku koncu roka sa v médiách stále častejšie objavovali správy o tom, ktorá modelka nafotila nový kalendár. Ten pritom nepotrebuje sporo odeté devy, aby zaujal. Dôkazom je i tento skvelý nápad indickej očnej kliniky.
Svet sa podľa Kit Katu pomaly stáva jednou obrovskou Wi-Fi zónou. Vytvoril preto bezplatnú No Wi-Fi zónu, ktorá v okruhu piatich metrov rušila všetky dostupné siete. Presne v duchu ich známeho sloganu si tak ľudia mohli aspoň na chvíľu dopriať pauzu od všadeprítomného internetu.
Reklama organizácie na ochranu a adopciu zvierat má nielen peknú grafiku, ale aj silný odkaz. Ľuďom ukazuje, že pes je to najlepšie antidepresívum.
Slnko, more, piesok, sex - niektoré medzinárodné letiská sa môžu pýšiť viaczmyselnými a často vtipnými kódmi. To vo svojej kampani originálne využila britská cestovná kancelária, ktorá zákazníkom radí, aby si vybrali destináciu podľa svojej chuti.
Z týchto podpivníkov sa vám zatočí hlava. Výborná grafika pre indický e-shop s kondómami určenými (ako ináč) na kamasutru.
Posledný print nepatrí k najnovším, ale svojou jednoduchosťou uchvacuje i po mesiacoch. O pár týždňov sa v kanadskom Toronte uskutoční ďalší ročník festivalu židovských filmov. Plagát pre ten minuloročný môžeme smelo označiť za geniálny.
Ak by reklama mala svojho patróna, volal by sa Super Bowl. Na záver preto nemožno nespomenúť nedeľné finále amerického futbalu, ktoré je nielen sviatkom športu, ale aj reklamy. Tento rok sa cena za odvysielanie 30-sekundového spotu vyšplhala na astronomických 3,8 mil. dolárov. Pozrite si jednu z najlepších reklám tohtoročného Super Bowlu, ktorú krátko po zverejnení videlo na Youtube už milióny divákov. Táto pocta životu amerických farmárov chytí za srdce každého reklamného nadšenca.
Autor: Jaroslav Vígh