SME

Reklamy Orange aj Kooperativy sú podľa Rady neetické

Orange aj Kooperativa tvrdili v reklame niečo iné, ako uvádzajú na svojich weboch.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - ORANGE)


BRATISLAVA. Reklamu od mobilného operátora a poisťovne označila Rada pre reklamu za neetické.

Rada pre reklamu (RPR) na svojom zasadnutí označila reklamný leták “Teraz už nezáleží na tom, kto do vás nabúral“ od poisťovne Kooperativa a reklamnú kampaň “Prenos čísla do Orangeu – získate až 150 a nemusíte sa ani viazať“ od Orange za reklamy, ktoré sú v rozpore so zásadami Kódexu reklamnej praxe.

Zároveň počas rokovania, ktoré sa konalo 21. februára rozhodla, že bilbordy Kauflandu Slovensko “Smer najnižšie ceny!“ a tiež webstránka www.obraznastenu.sk etiku reklamy neporušujú. Spolu rada posudzovala sťažnosti na šesť reklám a nálezy prijala k spomínaným štyrom.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

Rozpor medzi reklamou a zmluvnými podmienkami

Sťažnosť na reklamný leták od Kooperativy, ktorý propaguje havarijné poistenie Auto, plus dostala Rada pre reklamu od fyzickej osoby.

Sťažnosť sa týkala rozporu medzi informáciami z reklamy a informáciami uvedenými v osobitných poistných podmienkach havarijného poistenia na webstránke zadávateľa.

Z poistných podmienok podľa sťažnosti vyplýva, že úhrada nákladov na opravu nie je 100 percent, ako sa tvrdí v reklame.

Podľa Arbitrážnej komisie RPR je táto sťažnosť čiastočne opodstatnená. Podľa nej je neopodstatnené a v rozpore s pravidlami etiky reklamy “samotné označenie produktu ako havarijné poistenie. Základnou podmienkou uplatnenia tohto produktu je, že k poškodeniu alebo zničeniu poisteného motorového vozidla v dôsledku dopravnej nehody musí dôjsť pri nezavinenej havárii“.

SkryťVypnúť reklamu

RPR tvrdí, že “v konečnom dôsledku sa ponúkaný produkt výrazne odlišuje od spotrebiteľom všeobecne vnímaného havarijného poistenia. Produkt predstavuje len určitú formu dodatkového či doplnkového poistenia“.

Arbitrážna komisia RPR sa preto domnieva, že označenie tohto produktu ako havarijné poistenie môže, “najmä s ohľadom na okolnosti v akých sa označenie prezentuje – poistenie k povinnému zmluvnému poisteniu, uviesť priemerného spotrebiteľa do omylu“.

Kooperativa by denniksme

Bonus iba za viazanosť

Rovnako od fyzickej osoby dostala Rada pre reklamu sťažnosť aj na reklamnú kampaň Orange. Autor sťažnosti túto reklamu považuje za zavádzajúcu, lebo bonus 150 eur sa dá získať iba pri podpise viazanosti na 24 mesiacov tak, ako je to uvedené v rámci internetovej stránky zadávateľa.

SkryťVypnúť reklamu

Arbitrážna komisia RPR s týmto názorom súhlasí, keďže v rámci reklamy zadávateľ explicitne uvádza, že ‘Za prenos čísla získate až 150 eur a nemusíte sa ani viazať!‘

Z reklamy však podľa rady “nie je zrejmé, že spôsob získania bonusu má podobu poskytnutia kreditu (zľavy z fakturovanej sumy) za jednotlivé zúčtovacie obdobia, a to vo výške najviac 5 eur za jedno zúčtovacie obdobie. Zákazník tak nezíska bonus v plnej výške ihneď, respektíve obratom po prenose čísla tak, ako by sa z reklamy mohol mylne domnievať, ale na to aby získal spomínaný bonus v hodnote 150 eur musí služby operátora využívať 30 mesiacov“.

Rada pre reklamu sa domnieva, že v tomto prípade ide o základnú charakteristiku “viazanosti“ a že podmienky ponuky sú v reklame predstavené spôsobom, ktorý môže zákazníka zaviesť.

SkryťVypnúť reklamu

Arbitrážna komisia RPR považuje v rozpore s etickým kódexom reklamy aj informácie uvedené v rámci vizuálu webstránky zadávateľa, v čase podania sťažnosti.

Konkrétne ide o text “zľava 150 pri podpise viazanosti na 24 mesiacov“.

Podľa rady, “uvedená zľava v skutočnosti nepredstavuje výšku bonusu, ktorý je predmetom ponuky tak, ako by si zákazník mohol vzhľadom k hlavnému komunikačnému posolstvu kampane myslieť, ale je výškou jednorazového kreditu, ktorý môže zákazník získať pri ďalších špecifických podmienkach, vrátane viazanosti na konkrétne obdobie. Podmienky zľavy sa však dozvie z cenníka služieb“.

Arbitrážna komisia RPR preto dospela k názoru, že priemerný spotrebiteľ môže byť vzhľadom na okolnosti a súvislosti v akých sa informácia komunikuje uvedený do omylu a “myslieť si, že získa bonus za prenos čísla aj jednorazovo, a to pri viazanosti 24 mesiacov, čo však taktiež nie je pravda“.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  4. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  7. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  2. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  3. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  4. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  8. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 13 531
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 9 990
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 8 404
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 3 584
  5. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 3 266
  6. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 3 050
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 886
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 2 406
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Letisko M. R. Štefánika v Bratislave.

Štát chce dotovať linku miliónom eur.


1
Ilustračné foto

Americké dovozné clá začali tlačiť na ceny niektorých tovarov.


TASR
Michal Sabo

Hnutie kritizuje postup ministra životného prostredia Tarabu.


TASR
Ilustračné foto.

Clá tvrdo zasiahli desiatky krajín po celom svete.


TASR 3
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 45 025
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 25 537
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 16 321
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 8 862
  5. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 967
  6. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 6 897
  7. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 6 840
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 396
  1. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  2. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  3. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  4. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  5. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  6. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  7. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  8. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
SkryťZatvoriť reklamu