BRATISLAVA. Najabsurdnejšie, čo môžu banky naúčtovať klientovi, je poplatok za to, že si cez bankomat vyžiada informácie o stave svojho účtu. Vyplýva to z ankety portálu bankovnipoplatky.com, ktorý ju robí každý rok.
Za tento poplatok zahlasovalo 36 percent z opýtaných. Väčšina z nich bola z Česka, ale výsledky hlasovania zo Slovenska boli rovnaké.
Najabsurdnejšie
Poplatky
text
2005: za prijatú platbu
2006: za výber z bankomatu vlastnej banky
2007: za vedenie účtu
2008: za nadmerný vklad
2009: za vklad pri priehradke na vlastný účet
2010: za výber pri priehradke z vlastného účtu
2011: za skôr splatený úver
2012: za zistenie stavu účtu cez bankomat
Druhé miesto
Na druhom mieste s 22 percentami skončil poplatok za vedenie účtu k hypotekárnemu alebo spotrebiteľskému úveru.
So 17 percentami ho nasleduje poplatok za poštou zasielaný výpis z účtu.
Spomedzi veľkých bánk informácie o účte cez bankomat spoplatňuje Slovenská sporiteľňa. Tá si naúčtuje 30 centov v prípadoch, kedy jej klient zisťuje stav účtu nie v sporiteľni ale v bankomate inej banky. Táto služba nie je v bankách samozrejmosť.
„Banka má najširšiu sieť takmer 800 bankomatov na Slovensku, v ktorých si zadarmo môžu klienti overiť zostatok na svojom účte. Spoplatnené je len zistenie zostatku na inom bankomate, keďže banke pri poskytnutí tejto služby vznikajú náklady,“ vysvetľuje hovorca banky Štefan Frimmer.
Kto to účtuje
„Rozumiem tomu, že s týmito službami môžu mať banky určité náklady, avšak na druhej strane už za poskytovanie samotných služieb klienti platia. Takže informovanosť o svojom vlastnom účte by mala byť prvoradá a dostupná zdarma,“ myslí si Maroš Ovčarik z portálu FinancnaHitparada.sk. Podľa jeho slov majú v cenníkoch poplatky za zisťovanie stavu účtu cez bankomat aj Prima Banka, ČSOB, Poštová banka, mBank a Fio banka.
Slovenská sporiteľňa píše, že výsledky podobných ankiet nemajú vplyv na jej rozhodovanie.