MNÍCHOV. Predaj áut v Nemecku aj vo februári klesol, čo signalizuje, že kríza už zasiahla aj najväčší trh s autami v Európe.
Informovala o tom agentúra Reuters na základe údajov, ktoré dnes zverejnil nemecký zväz dovozcov automobilov VDIK.
Z údajov nemeckých úradov vyplýva, že vo februári bolo v krajine vydaných približne 200.000 registrácií na nové autá, čo je o 10 % menej než v rovnakom období minulého roka.
A za prvé dva mesiace 2013 nemecké úrady zaregistrovali celkovo 392.000 nových áut. Ich počet sa v porovnaní s obdobím január-február 2012 znížil o 9,8 %.
Dlhová kríza eurozóny tvrdo zasiahla predajcov áut v Európe, predovšetkým na juhu kontinentu, zatiaľ čo trh s autami v Nemecku až donedávna relatívne dobre odolával dôsledkom krízy.
Miera nezamestnanosti v krajine sa totiž drží blízko najnižšej úrovne od zjednotenia krajiny pred vyše 20 rokmi.
Ale aj spotrebitelia v Nemecku si vzhľadom na neistý vývoj ekonomiky strážia svoje výdavky a odkladajú nákup drahších položiek, akými sú napríklad autá, na neskôr.
Spomedzi veľkých krajín kontinentálnej Európy zaznamenalo Nemecko vlani najmiernejší pokles predaja áut, a to medziročne o 2,9 % na 3,1 milióna vozidiel.