BRATISLAVA. Najväčším zadávateľom internetovej reklamy na slovenských weboch bol obchodný reťazec Lidl.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti TNS Slovakia, ktorá monitorovala aktivitu užívateľov internetu na 2650 slovenských webových stránkach.
Výšku investícií do internetovej reklamy TNS Slovakia nezverejnila.
Medzi pätnásť najväčších zadávateľov internetovej reklamy sa zaradili aj ďalší dvaja mobilní operátori Telefónica Slovakia (5. miesto) a Orange Slovensko (9.).
Spomedzi bánk do internetovej reklamy najviac investovala Tatra banka a Slovenská sporiteľňa (10. a 13.). Do prvej pätnástky sa dostala aj súkromné televízia TV Joj (11.), vydavateľstvá Petit Press (8.) a Perex (15.).
Na pätnástku najväčších slovenských webov pripadá až 72 % bannerov (grafická forma internetovej reklamy) nasadených v roku 2012.
Približne 21 % z nich tvorí reklama na vlastné produkty a značky vlastníkov portálov (selfpromo). Na týchto stránkach sa vlani objavilo celkovo 518 tis. bannerov. Na jeden web tak denne pripadlo v priemere 12 bannerov.
Agentúra TNS Slovakia vznikla 1. januára 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia. Zamestnáva 80 pracovníkov a približne 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie.
Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku aj členom Slovenskej asociácie výskumných agentúr (SAVA).