SME

Na odškodnenie za výtlky môžete čakať roky

Táto zima bola podľa cestárov extrémne zlá. Vytvoril sa rekordný počet výtlkov

Správcovia ciest sa síce snažia opravovať cesty. Výtlkov je však túto zimu priveľa.Správcovia ciest sa síce snažia opravovať cesty. Výtlkov je však túto zimu priveľa. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Nie je jedno, kde si poškodíte auto na výtlku. Niekde sa o eurá musíte naťahovať na súde.

Po minuloročnej – miernej zime – vodiči opäť riešia výtlky na cestách. Ak totiž nie sú označené, môžu poriadne zničiť auto.

Nie je pritom jedno, v ktorej časti Slovenska a na akej ceste si auto poškodíte. Každá cesta má iného správcu a nie každý správca cesty má vlastný postup na odškodnenie majiteľov áut.

Samozrejme, musíte mať veľmi dobre zdokumentované, že ste si auto poškodili na výtlku daného správcu.

SkryťVypnúť reklamu

„Určite je potrebná minimálne fotodokumentácia miesta poškodenia. Ale taká, aby bolo možné podľa nej určiť skutočné miesto, dátum a čas poškodenia. V súčasnosti sa totiž množia pokusy ohlásenia škôd, ktoré nevznikli na cestách,“ tvrdí Boris Valašek, námestník pre správu a prevádzku ciest Správy a údržby ciest Trnavského kraja.

V téme sa dočítate:

Nie je výtlk ako výtlk

Čo musíte urobiť, aby vám preplatili škodu

Pomôže aj vlastná poistka

Na koho sa obrátiť

Škody v Bratislave sú na dlhé lakte

Správcovia komunikácií napriek tomu, že priznávajú tento rok veľmi zničené cesty, odškodné len tak nedarujú. A to najmä takí, ktorí odškodnenie, riešia zo svojho rozpočtu a nie cez poistku.

V takom prípade sa môžete k náhrade škody „dobíjať“ aj roky.

v995f0350-120x90.jpgPoistku nemá uzatvorenú napríklad Bratislava.

„O opodstatnenosti podania, ako aj o výške náhrady škody rozhoduje súd a až po ukončení súdneho konania získa navrhovateľ odškodnenie,“ vysvetľuje hovorca hlavného mesta Stano Ščepán.

Na ilustráciu od roku 2009 sa ukončilo sedem súdnych konaní. „V jednom prípade bolo zastavené, v šiestich súdne rozhodnutia zaviazali mesto uhradiť škodu v celkovej sume 3088 eur,“ dodáva Ščepán. Štatistiky teda hovoria, že síce neskoro, ale k peniazom sa od Bratislavy dostanete.

Bratislava má v správe 39 kilomerov mestských komunikácií prvej triedy a 241 kilometrov komunikácií II. triedy a tiež štátne cesty – prejazdné úseky, dohromady 103 kilometrov I., II. a III. triedy.

Pritom na všetkých týchto kilometroch sa podľa odhadu túto zimu vytvorilo okolo 8–tisíc výtlkov. Opravených je zatiaľ len niečo cez 1400.

Za tento rok žiada hlavné mesto o odškodnenie zatiaľ 19 majiteľov vozidiel. Odškodnený nebol zatiaľ žiadny.

Inde sa radšej poisťujú

Na rozdiel od Bratislavy viacerí správcovia sú na riešenie škôd spôsobených výtlkmi lepšie pripravení. „Regionálne cesty Bratislava po doručení potrebných podkladov a priloženej faktúry za opravu motorového vozidla zašlú vypísané tlačivo poisťovni QBE, ktorej je poistencom,“ vraví hovorkyňa Regionálnych ciest Mária Rajtová.

Ak ste si poškodili auto na výtlku na ceste II. alebo III. triedy v Malackom, Seneckom alebo Pezinskom okrese, existuje vysoká pravdepodobnosť, že sa k odškodneniu dostanete rýchlo.

„V tomto roku boli – po doručení opodstatnených žiadostí a predložení kompletných podkladov – vyplatené všetky žiadosti o náhradu škody v požadovanej, respektíve vydokladovanej výške,“ tvrdí Rajtová.

Poistený za škody spôsobené výtlkmi na svojich cestách je napríklad aj správca ciest II. a III. triedy na území Trnavského samosprávneho kraja.

„Naša organizácia rieši zdokladované poškodenie vozidiel ako škodovú udalosť cez poisťovňu. Uhradíme takú výšku škody, akú uzná poisťovňa po našom odsúhlasení. O prípadný rozdiel pri spoluúčasti treba požiadať našu organizáciu, ktorá tento rozdiel po uznaní uhradí,“ vysvetľuje Valašek.

Pre zväčšenie kliknite

vytlky_na_cestach_sposobuju_nehody_res.jpg

Nie je výtlk ako výtlk

Ak je celá cesta samý výtlk, náhrady škody sa od správcu cesty nedočkáte. Umožňuje mu to slovenská legislatíva.

Cesta prvej triedy medzi Nitrianskymi Sučanmi a Novákmi bola ešte začiatkom roka celá rozbitá (na snímke). vsm-0308-003f-pred.rw-120x90.jpgDnes je už opravená.

Ak ste si na nej alebo jej podobnej ceste zničili auto, vedzte, že správca cesty vám škodu nemusí uhradiť.

Naučte sa predvídať

Cestný zákon aj súvisiaca vyhláška rozlišujú medzi ojedinelými výtlkmi, výmoľmi a hrboľmi v inak bezchybnom povrchu vozovky a hojnými výtlkmi, ktoré sa bežnou údržbou nedajú odstrániť.

„Nárok na náhradu škody máte len vtedy, ak sa váš výtlk nachádza na inak dobre udržiavanej ceste, nie je už z diaľky viditeľný, žiadne dopravné označenie naň neupozorňuje a pri prispôsobení svojej jazdy stavu cesty ho nemôžete predvídať,“ vysvetľuje slovenskú zákonnú absurditu právnik Vladimír Kordoš z advokátskej kancelárie bnt attorneys-at-law.

Ak je výtlkov na ceste viac, musí to podľa právnika vodič predpokladať a prispôsobiť jazdu stavu vozovky.

Všímajte si značku

Auto

Ktoré časti sa ničia na výtlku

Pri menšom výtlku
  • disky,
  • ráfiky kolies,
  • pneumatiky,
  • tlmiče – zvyčajne sa to zistí až pri skúške v autoservise,
  • stabilizátor,
  • olejová vaňa.

Pri väčšom výtlku

  • náprava vozidla,
  • uvoľnenie uloženia motora.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Kordoš okrem toho upozorňuje vodičov na to, že dôkazy musia priniesť oni.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

„Treba preukázať vznik škody, spôsob jej vzniku, porušenie právnej povinnosti zo strany toho, kto škodu spôsobil a, samozrejme, výšku škody,“ upozorňuje právnik.

SkryťVypnúť reklamu

Jedným z dôležitých dôkazov je, že výtlk nebol riadne označený.

Za taký sa považuje umiestnenie dopravnej značky A5, teda dva kopčeky v trojuholníku 50 metrov od miesta výtlku. „Na presnú lokalizáciu výtlku sa môže použiť aj dopravná značka Z4a alebo Z4b priamo na mieste výtlku.

„Samozrejme, aj tu treba rozoznávať medzi ojedinelými výtlkmi, z ktorých každý si vyžaduje osobitné označenie a hojnými výtlkmi na vozovke, pri ktorých postačuje označenie jednou dopravnou značkou,“ dodáva Vladimír Kordoš.

Jedenkrát a dosť

Aj keď máte zhromaždené všetky dôkazy, môže sa stať, že správca cesty svoju vinu neuzná a škodu vám odmietne uhradiť.

SkryťVypnúť reklamu

V takom prípade odporúča právnik, aby ste sa obrátili na súd. „Žalujte priamo príslušného správcu cesty,“ konštatuje Kordoš.

Na druhej strane, ak vám správca cesty uhradil vzniknutú škodu a vy ste náhradu vymohli aj od svojej poisťovne cez havarijnú poistku, budete musieť jednu náhradu vrátiť. Inak by išlo o neoprávnené obohatenie sa.

(rag, FOTO PRE SME - PETER ŠEVCE)

Čo musíte urobiť, aby vám preplatili škodu

Bez riadneho zdokumentovania škody priamo na mieste nemáte šancu, aby vám správca komunikácie preplatil opravu auta.

1. Urobte si fotky alebo video

  • peniz-120x90.jpgZ fotiek alebo z videa musí byť jasné, na ktorej ceste auto nabehlo na neoznačený výtlk.
  • Treba zaznamenať okolie nehody, ako je napríklad priľahlý dom aj s jasne viditeľným popisným číslom alebo akýkoľvek orientačný bod, podľa ktorého je možné presne určiť miesto udalosti. Z foto alebo videodokumentácie musia byť jasné aj dátum a čas poškodenia.
  • A samozrejme treba si nafotiť aj samotný výtlk a poškodenie auta. Postačuje aj fotodokumentácia mobilným telefónom.

2. Zabezpečte si svedkov

  • Na zdokumentovanie nehody je dobré, ak máte svedkov nehody. Môžete použiť aj svedecké výpovede spolujazdcov.
  • Ak je to možné, vhodné je požiadať o svedectvo aj nezávislých účastníkov cestnej premávky.

3. Volajte políciu alebo správcu cesty

  • Nie všetci správcovia komunikácie či poisťovňa k havarijnej poistke potrebujú správu od polície o nehode či škodovej udalosti.
  • „Ak vodičovi nevznikne škoda vyššia ako 3990 eur, ide o škodovú udalosť. Vodič nie je povinný zavolať políciu,“ vysvetľuje hovorkyňa Prezídia Policajného zboru Denisa Baloghová.
  • Niektorí správcovia ciest zdokumentovanie nehody políciou či iným dôveryhodným orgánom však vyslovene vyžadujú. „Bez polície alebo spísaného zápisu medzi poškodeným a správcom poisťovňa škodu neuzná. Nakoľko nie je potom preukázané, že skutočne ku škode došlo v danom mieste a v danom čase,“ vysvetľuje hovorkyňa Žilinskej župy Hana Danová.
  • Privolanie polície, pracovníka správcu komunikácie alebo asistenčnej služby poisťovne je nevyhnutné v prípade, ak si nemáte ako spraviť fotodokumentáciu nehody.
  • Ak ale zavoláte políciu, nezabudnite na to, že ak sa v priebehu zisťovania dokáže vaša chyba – napríklad, že bol výtlk riadne označený a vy ste si značku nevšimli – polícia vás ešte aj pokutuje.

4. Priložte potrebné doklady

  • Nie je vhodné nechať si opraviť auto pred tým, ako správcu komunikácie na udalosť upozorníte. Väčšina správcov je poistených, riešenie udalosti tak prenechajú na svoju poisťovňu, s ktorou budete komunikovať.
  • Sú správcovia, ktorí požadujú priloženie faktúry za opravu, iní nie.
  • Niektorí správcovia môžu požadovať od vás dokonca predloženie dokladu o tom, že oni sú zodpovední za cestu, na ktorej ste si poškodili automobil.

(rag, ILUSTRAČNÉ FOTO SME - VLADO ŠIMÍČEK)

SkryťVypnúť reklamu

Pomôže aj vlastná poistka

Škody na aute, ktoré vám spôsobia výtlky, môžete vykryť aj cez havarijné poistenie.

Ak sa chystáte žiadať náhradu škody z vlastnej havarijnej poistky, je dobré uvedomiť si viacero vecí.


Poisťovňa vám škodu preplatí len v prípade, že máte dohodnutú štandardnú havarijnú poistku, a nie mini kasko. „Mini kasko sú balíky, ktoré majú ľudia teraz v obľube. Je to obmedzené krytie za „výhodnú cenu“.

Ale len na krádež, vandalizmus a nezavinené škody. Z neho by ste plnenie za výtlk nedostali,“ vysvetľuje Peter Világi, produktový manažér Medical & Financial Consulting.

Okrem toho v niektorých produktoch havarijného poistenia sa krytie škôd nevzťahuje na pneumatiky a disky kolies.

„Ak sa však súčasne s poškodením pneumatík či diskov poškodili aj iné časti vozidla ako náprava či tlmič, plnenie z havarijného poistenia nastáva,“ konštatuje Peter Cvik z portálu Netfinancie.

SkryťVypnúť reklamu

Ničia sa pneumatiky

Ďalšia vec je dohodnutá spoluúčasť. Pri škode na výtlku do 165 eur nedostane klient nič v prípade, ak má dohodnutú päťpercentnú spoluúčasť.

Spoluúčasti sú rôzne v rôznych poisťovniach. Napríklad pri dvojpercentnej je minimálna spoluúčasť 66 eur. Teda poisťovňa vám nepreplatí škodu do tejto sumy. Pri desaťpercentnej je to zase 332 eur.

Pri bežnom aute, ako je napríklad Volkswagen Golf či Kia Ceed, je najčastešia škoda pri poškodení disku a pneumatiky od sto do tristo eur.

Pričom „až v 90 percentách prípadov dochádza k poškodeniu práve disku a pneumatiky. Tento rok je to častejšie poškodenie oboch pneumatík na jednej strane“, konštatuje hovorkyňa ČSOB Poisťovne Zuzana Eliášová.

Čo sa oplatí

Pri nízkych náhradách by si mal motorista zvážiť, či sa mu oplatí žiadať o preplatenie škody z kasko poistenia. „Štandardne príde klient po uplatnení nároku na poistné plnenie aj o jeden bonusový stupeň, čo je 10–percentná zľava z poistného,“ dodáva Világi.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme, ak sa poškodí na aute aj iná časť ako pneumatika, škoda je vyššia. Od 300 do 600 eur, podľa údajov ČSOB. Priemerná škoda je tento rok vo výške 922 eur, vlani to bolo o dve stovky menej.

(rag)

Na koho sa obrátiť

Cesty u nás majú rôznych vlastníkov či správcov. Dôležité je vedieť, kto spravuje tú vašu.

Diaľnice a rýchlostné cesty

  • Národná diaľničná spoločnosť

Telefón: 02/583 11 111

E­mail: otazka@ndsas.sk

Cesty I. triedy

  • Slovenská správa ciest

Investičná výstavba a správa ciest - Bratislava

Investičná výstavba a správa ciest - Banská Bystrica

Investičná výstavba a správa ciest - Košice

Investičná výstavba a správa ciest - Žilina

Cesty II. a III. triedy

  • Regionálne správy a údržby ciest Nitra, a. s.

Okres Nitra – 037/651 27 50, 037/036 03

SkryťVypnúť reklamu

Okres Levice – 036/631 23 70, 036/631 23 73

Okres Komárno – 035/771 00 15

Okres Nové Zámky – 035/642 60 42

Okres Topoľčany – 038/532 53 26

  • Správa a údržba ciest Trnavského kraja

Telefón: 033 / 553 12 87

E­mail: vo@spravaciest.sk

  • Regionálne cesty Bratislava

Telefón: centrálny dispečing 0911 255 741

e­mail: info@rcba.sk

  • Správa ciest Žilinského samosprávneho kraja

Závod Horné Považie

riaditel.sucza@vuczilina.sk

041/507 72 29

Závod Kysuce

riaditel.succa@vuczilina.sk041/433 30 32

Závod Orava

riaditel.sucdk@vuczilina.sk

044/552 00 42

Závod Liptov

riaditel.suclm@vuczilina.sk044/552 00 42

Závod Turiec

riaditel.sucmt@vuczilina.sk

043/401 07 10

Generálne riaditeľstvo

riaditel.sczsk@vuczilina.sk041/507 72 12

SkryťVypnúť reklamu
  • Správa ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja

telefón: 032/ 650 93 11

e­mail: info@sctsk.sk

  • Banskobystrická regionálna správa ciest

telefón: 048/41 42 761

e­mail: nemá zverejnený

  • Správa ciest Košického samosprávneho kraja

telefón: 055 / 789 49 31 - 32

e–mail: sekretariat@scksk.sk

  • Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja

telefón: 051 / 756 37 00

e­mail:sucpsk@sucpsk.sk

Mestské a obecné komunikácie I., II., III. a IV. triedy

spravujú jednotlivé obce, mestá alebo mestské časti. Napríklad:

  • Mestské komunikácie Mesto Bratislava

front oficce/servis pre občana

e­mail: vytlk@bratislava.sk

  • Správa mestských komunikácií Poprad

052 / 773 15 26

smkpp@smkpp.sk

(rag)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (18. 4. 2025)
USD 1.136
AUD 1.785
CZK 25.009
JPY 161.980
CAD 1.577
GBP 0.859
HUF 407.600
PLN 4.274
CHF 0.929
SEK 11.028

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 003
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 7 006
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 966
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 637
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 148
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 120
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 562
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 169
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 063
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 012
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 660
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 391
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 16 831
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 10 771
  7. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 704
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 556
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Letecký pohľad na rafinériu Slovnaft.

Slovnaft má vraj chyby v hodnotiacej správe.


8
Marco Rubio na návšteve Paríža.

Rubio a Vance vyslali protichodné signály.


24
Fotka zo zápasu HC Košice -  HK Nitra.

Sledujte s nami ONLINE prenos.


Mariana Čengel-Solčanská. (Zdroj: ARCHÍV M.Č.S.)

Posolstvo Veľkej noci je radikálne: nezomrieť znamená nezmeniť sa.


6

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Dôvodom sú americké clá.


TASR
Benátky.

Poplatok platí do prvého májového víkendu a následne každý víkend do konca júla.


TASR
Lokalita, v ktorej má vyrásť nový projekt.

Spoločnosť Bratislava West Gate získala už druhé kladné stanovisko.


Ilustračné foto

Cieľom je podporiť domáci lodiarsky priemysel.


TASR 3
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 063
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 012
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 660
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 391
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 16 831
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 10 771
  7. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 704
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 556
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu