ŠTOKHOLM.
Dôvodom bol slabý dopyt v Európe a Severnej Amerike, ktorý prevážil nad lepšími výsledkami v Latinskej Amerike.
Firma Volvo, ktorá predáva autá pod značkami Renault, Mack, UD Trucks a Eicher a tiež pod vlastnou značkou, v stredu informovala, že dodávky jej vozidiel na trhu v Európe oslabili o 19 %, zatiaľ čo v Severnej Amerike sa prepadli o 46 %.
V Ázii klesol jej predaj o 24 %, avšak v Severnej Amerike o 10 % vzrástol. Podpísala sa pod to vládna podpora v Brazílii, ktorá je najväčšou ekonomikou na kontinente.
Výrobcovia veľkých nákladných áut sa ocitli v ťažkých časoch, keďže výrazný ekonomický pokles v Európe a slabá aktivita v Severnej Amerike poškodili dopyt po komerčných vozidlách, ktorý je veľmi závislý od hospodárskeho cyklu.
Automobilka Volvo pre slabý dopyt skracuje pracovné zmeny a redukuje stav zásob, ale drží sa predpovede, že dodávky na trhy Európy a USA sa v tomto roku oproti vlaňajšku nezmenia.