BRATISLAVA. „Študuj jak pán a zarob!“ Tak znie heslo Rytmusovej finančnej akadémie. Ide o vzdelávaciu kampaň, ktorú so spevákom Patrikom Vrbovským – Rytmusom rozbehla Tatra banka.
Kampaň je zameraná na ľudí do 26 rokov a má formou zodpovedania otázok na internete priblížiť svet financií. Chce naučiť mladých ľudí, ako spravovať účet a starať sa o peniaze, tvrdí banka.
Pozrite si, ako vyzerá Rytmusov test o financiách na stránke Tatra Academy
Kampaň na webe beží
„Mali sme v pobočke plagát s Rytmusom dva dni a včera nám prišiel email, aby sme ho stiahli, lebo je to kontroverzný človek,“ potvrdila pracovníčka pobočky.
„Pobočky dostali inštrukciu plagáty nahradiť, asi však došlo k nesprávnej interpretácii dôvodu,“ vraví hovorkyňa Tatra banka Marína Smolková. Banka totiž spustila paralelne aj druhú kampaň na mobilné aplikácie, a tak na niektorých pobočkách vymenila plagáty s Rytmusom.
„Je na rozhodnutí banky, aké plagáty si dá do pobočiek. Kampaň na online pokračuje,“ povedala manažérka speváka Andy Práznovská. Kampaň naďalej beží, je naplánovaná na šesť týždňov. Každý týždeň sa na internete odblokuje nová skupina otázok, za správne zodpovedanie banka odmeňuje klienta jedným eurom.
Banka túto kampaň prepojila na sociálnu sieť Facebook, cez ktorú často komunikujú mladí ľudia. „Je to logické rozhodnutie, ktoré robia banky raz za čas. Chcú sa zamerať na mladšie ročníky, keď im starne populácia klientov. Študentom chcú priblížiť financie a získať si ich ako nových klientov,“ tvrdí Marek Mrázik z reklamnej agentúry Triad.
Niektoré banky sa v minulosti zacielili na efekt „byť cool“. „Mladí už na to nereflektujú. Edukovať má väčší zmysel,“ hovorí.