BRATISLAVA. Distribútor áut značky Peugeot propagoval model 208 slovami: „Najpredávanejšie auto v Európe vo svojej triede.“ Rada pre reklamu tvrdí, že tým mohol popliesť zákazníkov.
V inzercii v novinách či na webe totiž doplnil aj odkaz na zdroj, o ktorý sa opiera, teda o európske štatistiky, december 2012.
„Z textu reklamy však nie je jednoznačne zrejmé, že platnosť štatistík sa vzťahuje len na obdobie mesiaca december, v rámci ktorého bol Peugeot 208 skutočne najpredávanejším automobilom vo svojej triede,“ tvrdí Rada pre reklamu.
V rádiu to bolo inak
Rade pre reklamu sa nezdalo ani to, že v rozhlasovom šote sa nevyskytol ani tento odkaz na zdroj.
Spotrebiteľ tak nebol vôbec upozornený, že prvenstvo patrí Peugeotu iba za určité obdobie.
„Vzhľadom na súvislosti, v akých zadávateľ výrok v prípade rozhlasového šotu komunikuje, má Rada pre reklamu ten názor, že spotrebiteľ môže byť uvedený do omylu a domnievať sa, že automobil je celoročne najpredávanejším vo svojej triede, čo nie je pravda,“ rozhodla Rada.
Kampaň sa už skončila
Zástupcovia importéra firmy Peugeot tvrdia, že rozhodnutie rady rešpektujú. „Našu reklamu však za klamlivú nepovažujeme,“ povedala hovorkyňa importéra Peugeot Ivana Orviská.
Podotkla, že kampaň vychádzala z medzinárodných štatistík a ešte ju podčiarklo to, že ide o auto vyrábané na Slovensku, čo v reklame aj odznelo.
Keby aj firma reklamu za klamlivú považovala, je neskoro, aby ju menila, lebo kampaň sa už skončila.
„Fakt, že sa slovenský Peugeot 208 necelý rok po uvedení prepracoval na vrchol predajnosti vo svojej triede v Európe, sme komunikovali kampaňou s názvom Oslavujeme, ktorá prebiehala šesť týždňov od konca januára do konca februára,“ dodala Orviská.