SOUL. Juhokórejská spoločnosť Samsung Electronics v minulom roku vynaložila viac finančných prostriedkov na marketing než na výskum a vývoj.
Stalo sa tak prvýkrát za minimálne posledné tri roky. Informovala o tom agentúra Reuters. Samsung v minulom roku minul na marketing 11,6 miliardy dolárov.
To je o 1,3 miliardy dolárov viac, než spoločnosť investovala do výskumu a vývoja. Analytici predpokladajú, že situácia bude v tomto roku podobná, keďže spoločnosť bude čeliť konkurencii produktov spoločnosti Apple.
Marketing podľa okolností na trhu
Samsung prognózy výdavkov na marketing či na výskum a vývoj neposkytuje.
"Udržíme rastúci trend našich výdavkov na výskum a vývoj, kým marketing budeme vykonávať v závislosti od podmienok na trhu," uviedla spoločnosť Samsung vo svojom stanovisku.
Prevádzkový zisk juhokórejskej spoločnosti Samsung Electronics podľa odhadov zverejnených vo štvrtok v prvom štvrťroku 2013 narástol o 53 % na 8,7 biliónov juhokórejských wonov (KRW).
Pomohli telefóny strednej triedy
Predaje spoločnosti mimo sezóny potiahli mobilné telefóny strednej triedy. Obrat spoločnosti za uplynulý kvartál dosiahol podľa odhadov 52 bil. KRW, čo znamená, že Samsung v tomto období predal približne 68 až 70 mil. smartfónov.
To by bol nárast ešte aj oproti predchádzajúcemu obdobiu, ktoré zahŕňalo vianočnú sezónu, tvrdia analytici.