Banka mala problém nielen s internet bankingom, ale aj s časťou prevodných príkazov podaných na pobočke.
BRATISLAVA. Zákazníci UniCredit Banky, ktorí chceli včera vybrať alebo previesť peniaze na pobočke, nemohli. Piatej najväčšej banke na trhu totiž zlyhal informačný systém. Internet banking niekoľko hodín nefungoval, obmedzený bol aj bezhotovostný platobný styk.
Ingrid Rosová z Únie autodopravcov Slovenska povedala, že problém bol aj s výberom hotovosti z bankomatu. I keď zákaznícka linka banky to nevylúčila, poprela to hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková.
Podvečer sa banke podarilo chybu v systéme odstrániť a postupne obnovovala všetky svoje služby. „Za spôsobené problémy sa klientom ospravedlňujeme,“ dodala hovorkyňa.
„Nie je za tým žiaden útok,“ reagovala Ďuďáková na otázku, či sa nabúral do informačného systému banky hackeri. „Išlo o interný technický výpadok, prvý od roku 2007, kedy zlúčením vznikal UniCredit Bank.“
„Tento termín je veľmi zlý, nakoľko sú výplaty, splatnosť faktúr. Kto má účet len v UniCredit Banke a chce si dobiť mýto, je stratený," opisuje praktické problémy Rosová z Únie autodopravcov.
Dopravcovia podľa Rosovej zaznamenali problém s výberom hotovosti aj prevodmi na pobočkách, nefungoval ani výber z bankomatov.