Spokojnosť pacientov sa zisťuje cez dotazníky. Priemerná známka Fakultnej nemocnice v Trnave je 1,47.
Ján Krempaský, redaktor
TRNAVA. Nekvalitná strava a nevyhovujúce sociálne zariadenia sú veci, ktoré pacientom hospitalizovaným vo Fakultnej nemocnici v Trnave najviac prekážajú.
Svedčia o tom dotazníky spokojnosti, ktoré nemocnica od júla 2011 vyhodnocuje každý štvrťrok.
Vlani sa ich návratnosť pohybovala od 22 do 44 percent. Napriek kritike dostala nemocnica priemernú známku 1,47.
Celý týždeň sledovali naši redaktori chod trnavskej nemocnice. Reportérka MARTINA PAŽITKOVÁ všetko nakrúcala na kameru. Všetky reportáže mapujú jednotlivé problémy.
Pozrite si všetky diely SME v nemocnici >>
Nekvalitná strava
Pacienti
Dotazníky
od júla 2011 zisťuje nemocnica každý štvrťrok spokojnosť pacientov,
návratnosť dotazníkov sa vlani pohybovala od vyše 22 do vyše 44 percent,
pacienti vlani udelili nemocnici priemernú známku 1,47.
„Kuchárovi zobrať soľničku, naučiť ho variť polievky a kúpiť mu kuchársku knihu,“ napísal jeden z pacientov očného oddelenia v máji 2012 do dotazníka.
Pacienti naprieč všetkými oddeleniami sa najviac sťažujú na stravu. Na onkologickej klinike dostala jej kvalita vlani v máji známku tri mínus.
S pacientmi súhlasí aj Monika Psotová, primárka kožného oddelenia. „Strašne sa to pokazilo.“
V nemocnici pracuje od roku 1998. Niekedy sa podľa nej dalo vybrať z troch jedál, teraz zostalo len jedno. Strava je podľa nej nechutná a jednotvárna, preto sa odhlásila z obedov.
Rodičia jednej detskej pacientky sa vlani v máji sťažovali aj na nedodržiavanie diéty.
„Dcérka s intoleranciou na kravskú bielkovinu dostávala pravidelne ako druhú večeru mlieko,“ napísali do dotazníka.
Hanbia sa
Po strave dostávajú od pacientov najhoršie známky sociálne zariadenia, najmä v starej časti nemocnice.
Staničná sestra neurológie Jana Hirnerová opisuje svoje pocity hanby.
„Prekáža mi otvoriť toaletu a povedať pacientovi: Nech sa páči, toto je vaša sprcha alebo tu budete chodiť na WC.“