SME

Reklamy Okay aj Orange sú neetické, rozhodla Rada

Na Okay sa sťažoval Datart, vadila mu informácia v letákoch.

Krátka správa, ktorá bola v rohu letáku Okay.Krátka správa, ktorá bola v rohu letáku Okay. (Zdroj: OKAY)

BRATISLAVA. Tri z 20 posudzovaných reklám na 4. zasadnutí Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) porušili Etický kódex reklamnej praxe, ktorý platí na Slovensku.

TASR o tom informovala Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.

Arbitrážna komisia posudzovala reklamy na základe sťažností.

Jedna sa týkala reklamného letáku s textom "Odchod zahraničných predajcov elektroniky zo Slovenska pokračuje" od zadávateľa OKAY Slovakia.

Sťažoval sa Datart

Sťažnosť spoločnosti Datart bola namierená voči vizuálu reklamného letáku, v ktorom bol okrem iného uvedený aj text, ktorý poukazoval na odchod zahraničných predajcov elektroniky zo Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu

Sťažovateľ podľa RPR považoval toto tvrdenie za klamlivé. Rajčáková informovala, že AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená.

"AK RPR považuje takúto formu komunikácie za v rozpore s dobrými mravmi a pravidlami hospodárskej súťaže a je toho názoru, že reklama môže byt spôsobilá privodiť ujmu ostatným súťažiteľom," rozhodla arbitrážna komisia.

V rozpore s kódexom je podľa AK RPR aj internetová reklama a názvom "Nová kolekcia od OPTI24 exkluzívne pre Shopcity.sk".

Sťažovateľ poukázal na fakt, že propagovaná ponuka nákupu okuliarov za 49,90 eur udáva zľavu 70 percent z e-shopu opti24.sk, avšak v uvedenom obchode je všetok tovar dostupný za túto cenu aj bez zľavového kupónu.

SkryťVypnúť reklamu

"AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená," informovala Rajčáková.

Sťažnosť na Orange TV

Predmetom ďalšej sťažnosti bola vonkajšia reklama zadávateľa Orange ktorá propaguje Orange TV a jej funkciu zastavenia a pretočenia obrazu.

Sťažovateľ považoval podľa informácií z RPR reklamu za zavádzajúcu, keďže nikde v reklame nie je spomenuté, že služba je dostupná, len ak si zákazník k svojmu Set-Top-Boxu zakúpi aj USB kľúč, ktorý nie je súčasťou balenia. Podľa AK RPR je sťažnosť opodstatnená.

"Túto skutočnosť zadávateľ v rámci vizuálu vonkajšej reklamy žiadnym spôsobom neuvádza a AK RPR má v danom prípade za to, že v reklame zadávateľ opomenul uviesť podstatnú informáciu, ktorú priemerný spotrebiteľ potrebuje na to, aby urobil kvalifikované rozhodnutie," uviedla Rajčáková.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (29. 5. 2025)
USD 1.132
AUD 1.758
CZK 24.922
JPY 163.430
CAD 1.565
GBP 0.840
HUF 402.930
PLN 4.242
CHF 0.936
SEK 10.874

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  2. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  3. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  4. Nové Planeo v Košiciach
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 858
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 511
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 568
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 185
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 059
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 994
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 960
  8. Čo bude toto leto in? 2 832
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 14 912
  2. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 269
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 238
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 492
  5. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 125
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 4 865
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 823
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 502
  1. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  2. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  3. Tupou Ceruzou: Žiačik
  4. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  5. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  6. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  7. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  8. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 14 912
  2. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 269
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 238
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 492
  5. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 125
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 4 865
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 823
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 502
  1. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  2. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  3. Tupou Ceruzou: Žiačik
  4. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  5. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  6. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  7. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  8. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
SkryťZatvoriť reklamu