BRATISLAVA. Výrobca nealkoholických nápojov, firma Kofola, zaznamenal v prvom štvrťroku 2013 zhruba 3,6-percentný medziročný pokles tržieb z predaja výrobkov z 53,2 miliónov eur na 51,3 miliónov eur.
Hrubý zisk skupiny klesol o 15,6 % zo 17,6 miliónov eur na 14,9 miliónov eur.
Mierne zhoršenie výsledkov v zimnej sezóne pripisuje Kofola zníženiu celkovej spotreby na trhoch, ale aj nedávnym legislatívnym zmenám v podnikateľskom prostredí.
Hospodárske výsledky Kofoly dlhodobo ovplyvňujú rastúce ceny vstupov a surovín.
"Pod ich medziročný pokles sa však výrazne podpísali zmeny spotrebiteľských nálad a znížený dopyt po nápojoch na jednotlivých trhoch. Kvôli dlhej zime bol najsilnejší prepad v gastre," skonštatoval generálny riaditeľ Kofoly Jannis Samaras.
Vplyv na náklady firmy mali tiež legislatívne zmeny v podnikateľskom prostredí, či už v oblasti daní alebo personálnych nákladov.
V prvom kvartáli Kofola zaznamenala nárast investícií a nákladov pre prípravu viacerých nových produktov na letnú sezónu.
Skupina plánuje posilniť svoje postavenie v maloobchode a v gastro segmente vďaka predaju francúzskych vôd Evian a Badoit, ktoré nedávno získala do obchodného portfólia.
Kofola očakáva v nasledujúcom období zlepšenie hospodárskych výsledkov, a to predovšetkým pre prichádzajúcu sezónu a uvedenie nových produktov na trh.