SME

Pozrite si výber najlepších aprílových reklám

Provokatívny filmový plagát, či reklama, ktorú vidia len deti. Pozrite si výber najzaujímavejších aprílových kampaní.

Keď v roku 1965 Neil Leifer – fotograf amerického magazínu Sports Illustrated – zachytil Muhammada Aliho stojaceho nad bezvládnym Sonnym Listonom, netušil, že sa práve stal autorom najslávnejšej športovej fotografie 20. storočia. A práve ikonickosť fotky využila vo svojej reklame fotobanka Getty Images, ktorá ľudí prosí, aby už prestali túto snímku používať, keďže v ich archíve možno nájsť ďalších 7267 fotografií Muhammada Aliho.

Plagát na pripravovaný film Nymfomanka režiséra Larsa von Triera je presne taký istý, ako snímky tohto dánskeho režiséra: provokatívny, minimalistický a nekonvenčný.

Nepíšte pri šoférovaní, ani ďalší Hamlet by vám za to nestál. Skvelá osvetová kampaň z Brazílie nám ukazuje nielen Shakespearea, ale aj Santosa-Dumonta či Einsteina v situáciách, v ktorých by bolo najrozumnejšie jednoducho zastaviť.

V týchto týždňoch sa v španielskych uliciach objavili veľmi kreatívne plagáty organizácie, ktorá prevádzkuje linku detskej istoty. Tie nielen že šíria osvetu, ale tiež v sebe skrývajú posolstvo, ktoré vidia len deti. To všetko pre prípad, že by boli sprevádzané svojimi tyranmi. Kampaň, ktorá na blogoch vzbudila veľkú pozornosť a jej video sa okamžite stalo viralom, zrejme neminie mnoho reklamných ocenení.

Reklamy z Blízkeho východu nevidíme často. Proti domácemu násiliu bojuje saudskoarabská Nadácia kráľa Khalida silným printom, v ktorom sa skvele spája tradičné s moderným.

„Bohužiaľ, viac ako tri milióny ľudí vo Francúzsku si bude naďalej myslieť, že toto je reklama na nové auto,“ hovorí geniálna kampaň Národnej agentúry pre boj proti negramotnosti, ktorá sa aj týmto spôsobom snaží v spoločnosti rozprúdiť diskusiu o jej úrovni vo Francúzsku. Print dopĺňa ďalších šesť zaujímavých vizuálov, ktoré na prvý pohľad vyzerajú ako reklamy na mobilný telefón, cestovnú kanceláriu, či notebook.

A v krajine galského kohúta ešte zostaneme. Francúzska organizácia proti zneužívaniu detí nápadito varuje pred sexuálnymi deviantmi ukrývajúcimi sa v smartphonoch. Jednoduché, trefné, dokonalé.

Marketing zameraný na dentálnu hygienu je zvyčajne plný klišé. To, že taká reklama môže fungovať aj bez vyretušovaných úsmevov, nám ukazuje print z Juhoafrickej republiky. V hlavnej úlohe kefka, ktorá sa dostane i do tých najneprístupnejších miest.

Kde jedna čiara života končí, môže začať druhá. Jednoduchá a veľmi vkusná reklama nemeckej charitatívnej organizácie zvyšujúca povedomie o darcovstve orgánov.

Viac zaujímavých reklám nájdete každý deň na stránke Reklamátora. Zdroj: adsoftheworld.com.

Autor: Jaroslav Vígh

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu