Drahé značky
Rebríček TOP 8
Louis Vuitton | 23,6 mld. |
Gucci | 9,45 mld. |
Hermes | 6,18 mld. |
Cartier | 5,50 mld. |
Tifanny | 5,16 mld. |
Burberry | 4,34 mld. |
Prada | 4,27 mld. |
Ralph Lauren | 4,04 mld. |
Zdroj: Forbes/Interbrand
* v amerických dolároch
BRATISLAVA. Napriek tomu, že ľudia každoročne šetria, o kabelky s logom Louis Vuitton či šperky Cartier je naďalej veľký záujem.
Kým trhová hodnota americkej obchodnej siete Walmart stúpla na akciovej burze medziročne o desatinu, hodnota šperkárskeho kolosu Tiffany trikrát viac.
Tento rok by mali tržby výrobcov luxusného tovaru vzrásť o štyri až päť percent, predpovedá konzultačná firma Bain & Company.
Najhodnotnejšou luxusnou značkou je momentálne Lous Vuitton, ktorá okrem módy predáva aj alkohol a šperky. Jej hodnota sa odhaduje na takmer 24 miliárd dolárov. Vyplýva to z údajov konzultačnej firmy Interbrand, ktoré zverejnil web Forbes.com.
Hodnota druhej najhodnotnejšej značky Gucci je o takmer štrnásť miliárd nižšia. Každá z ďalších šiestich značiek z ôsmich najdrahších má hodnotu okolo štyroch až piatich miliárd.
Väčšina najdrahších luxusných značiek vyrába a predáva módu a doplnky, napríklad šatky či kabelky.