LONDÝN. Informovala o tom agentúra Reuters.
Spoločnosť známa svojimi kabelkami Bayswater a Alexa od októbra dvakrát zhoršila prognózu celoročného zisku.
Dôvodom boli nižšie než očakávané výdavky turistov v Európe, ako aj presun spoločnosti od tradičných, cenovo dostupnejších výrobkov, do náročnejšieho segmentu.
Podľa firmy je však tento presun dôležitý, keďže záujem o drahšie produkty zo strany bohatšej klientely stále trvá.
Firma uviedla, že hrubý zisk za obchodný rok 2012/2013, ktorý sa skončil 31. marca, dosiahol 26 miliónov libier (30,61 milióna eur), čo v porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom znamená pokles takmer o 28 %.
V obchodnom roku 2011/2012 dosiahol hrubý zisk Mulberry 36 miliónov libier.
Tržby klesli o 2 % na 165 miliónov libier. V obidvoch prípadoch tak firma dosiahla výsledky, aké predpokladala v ostatnej prognóze z konca marca.
Mulberry očakáva, že obchodné podmienky v Británii a ďalších európskych krajinách ostanú náročné aj v priebehu tohto roka a v súvislosti s tým poukázala na význam najnovších plánov expandovať v Ázii a Spojených štátoch.
"Väčšia viditeľnosť našej spoločnosti na ázijskom trhu nám neskôr pomôže zvýšiť záujem o naše produkty zo strany ázijských turistov aj v Európe a USA," povedal výkonný riaditeľ Mulberry Bruno Guillon.
V súčasnosti spoločnosť realizuje viac než 80 % svojich tržieb v Británii a kontinentálnej Európe, kde však v poslednom období záujem o luxusný tovar v dôsledku dlhovej krízy klesá.
Na druhej strane v USA a Ázii sa stále dobre predávajú drahšie produkty, čo je aj dôvod, prečo spoločnosť presúva pozornosť viac na tieto trhy a súčasne drahšie výrobky.
Aj konkurenčné spoločnosti ako Burberry potvrdili, že aj keď dopyt v dôsledku zložitých ekonomických podmienok o luxusný tovar vo všeobecnosti klesá, medzi veľmi bohatými ľuďmi sa naďalej teší veľkej obľube.