BRATISLAVA - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začali avizovaný tender na zavedenie Európskeho systému riadenia železničnej dopravy (ERTMS) na traťovom úseku Bratislava - Žilina - Čadca - štátna hranica SR a Českej republiky.
Predpokladaná cena prác, ktoré majú trvať sedemnásť mesiacov od účinnosti zmluvy so zhotoviteľom, je 45,848 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Vyplýva to z informácií zverejnených vo Vestníku verejného obstarávania s tým, že ide o opakovanú verejnú súťaž.
Cieľom projektu je zavedenie európskeho vlakového zabezpečovacieho systému (ETCS), ktorý je jednou zo súčastí ERTMS, medzi Žilinou a hranicou s ČR, ako aj implementácia rádiového systému GSM-R do siete ŽSR od Bratislavy cez Žilinu po hranicu s ČR.
Investícia by mala byť financovaná zo zdrojov Európskej únie v prípade, ale bude náhradným projektom Operačného programu Doprava na roky 2007 až 2013.
Ponuky sa majú otvárať 2. septembra. Uchádzači majú predložiť zoznam stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru, ako je predmet zákazky, ktoré uskutočnili za predošlých päť rokov 2008 až 2012.
Aspoň jedna zmluva na realizáciu subsystému ETCS musí mať hodnotu vyše 5 mil. eur, na dodávku a montáž hardvéru a softvéru a implementáciu GSM-R hlasovej a dátovej služby viac ako 10 mil. eur a na realizáciu zabezpečovacích a oznamovacích zariadení pre rýchlosť minimálne 120 kilometrov za hodinu vyše 2 mil. eur.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku. Od 1. januára 2002 sa na základe projektu transformácie a reštrukturalizácie rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR majú základné imanie 800,17 mil. eur, spravujú a prevádzkujú železničnú infraštruktúru, vrátane tratí a staníc.