LONDÝN. Britská maloobchodná sieť Marks & Spencer za svoj prvý kvartál, ktorý sa skončil 29. júna, evidovala pokles predaja nepotravinárskeho tovaru.
Išlo pritom už o ôsmy kvartál poklesu jej predaja odevov, obuvi a vybavenia domácností.
Skupina, ktorá vo svojich 766 britských obchodoch týždenne obsluhuje 21 mil. zákazníkov, v utorok informovala, že jej tržby za nepotravinársky tovar v obchodoch otvorených dlhšie ako rok v jej účtovnom prvom kvartáli klesli o 1,6 %.
V záverečnom štvrťroku účtovného roka 2012/13 však tržby firmy v tomto segmente oslabili až o 3,8 %.
V predaji potravín, ktorý sa na celkových tržbách Marks & Spencer podieľa viac ako polovicou, sa spoločnosti v jej prvom kvartáli darilo oveľa lepšie.
Jej tržby na porovnávacom základe za trinásť týždňov do 29. júna posilnili o 1,8 %. V štvrtom kvartáli predchádzajúceho účtovného roka Marks & Spencer sa tržby firmy za potravinársky tovar zväčšili o 4 %.