PARÍŽ. Tržby francúzskeho maloobchodného reťazca Carrefour v 2. štvrťroku tohto roka mierne klesli, medziročne o 0,6 %.
Dôvodom je zlá ekonomická situácia krajín na juhu Európy, ktoré sú kľúčovým trhom reťazca. A tiež oslabovanie mien, ktoré skresalo jeho príjmy z Latinskej Ameriky. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.
Tržby Carrefouru, ktorý je druhým najväčším maloobchodným reťazcom na svete, za tri mesiace do konca júna klesli na 20,46 miliardy eur z 21,7 miliardy eur v rovnakom období minulého roka.
Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, však očakávali, že sa znížia ešte o niečo viac, a to na 20,4 miliardy eur.
Po vylúčení kurzových vplyvov a tržieb z predaja benzínu obrat predajní Carrefour otvorených dlhšie ako rok v druhom kvartáli stagnoval.
Za prvých šesť mesiacov 2013 sa tržby reťazca znížili na 41 miliárd eur z 43,7 miliardy eur v 1. polroku minulého roka.
Carrefour pripisuje slabšie výsledky predovšetkým rastúcej nezamestnanosti, ktorá už v Španielsku prekročila hranicu 25 %, a tiež recesii domácej, francúzskej ekonomiky a ekonomík na juhu kontinentu.
Aj oslabovanie brazílskej a argentínskej meny skresalo príjmy reťazca z Latinskej Ameriky.