Agentúrnu správu sme o 17:19 nahradili autorským textom SME.
BRATISLAVA. Na mediálne kampane dá štátna Všeobecná zdravotná poisťovňa v tomto roku viac peňazí ako vlani.
Za prepoisťovaciu kampaň zaplatí takmer 600-tisíc eur, peniaze majú ísť z prevádzkovej činnosti.
Pred ňou ukončila inú kampaň, zameranú na prevenciu. Poisťovňa ju spustila v apríli a stála vyše 400-tisíc eur. Hodnotiť, či mala ukončená kampaň efekt, je podľa poisťovne predčasné.
Prepoistí sa ich málo Všeobecná má najviac poistencov, viac ako 3,4 milióna. Slováci v prepoisťovaní nie sú príliš aktívni, ročne zmenia poisťovňu len asi tri percentá ľudí.
Štátna poisťovňa chce docieliť, aby nemala v októbri, keď skončí možnosť prepoistiť sa, menej klientov ako teraz. Vlani aj predvlani jej poistenci ubudli.
{"dataSourceUrl":"//docs.google.com/spreadsheet/tq?key=0ApSbVvXy9w26dHRYV0twTGY0RmJWa0ttLTVqcTJ1cEE&transpose=0&headers=1&range=A2%3AD5&gid=0&pub=1","options":{"vAxes":[{"useFormatFromData":true,"title":null,"minValue":null,"viewWindow":{"min":null,"max":null},"maxValue":null},{"useFormatFromData":true,"minValue":null,"viewWindow":{"min":null,"max":null},"maxValue":null}],"titleTextStyle":{"bold":true,"color":"#000","fontSize":16},"booleanRole":"certainty","title":"Po\u010det poistencov","animation":{"duration":500},"legend":"right","hAxis":{"useFormatFromData":true,"minValue":null,"viewWindowMode":null,"viewWindow":null,"maxValue":null},"isStacked":false,"width":500,"height":320},"state":{},"view":{},"isDefaultVisualization":true,"chartType":"ColumnChart","chartName":"Chart 1"}
O udržanie poistencov chce bojovať aj napriek vyjadreniam premiéra Roberta Fica a vlády. Už niekoľko mesiacov tvrdia, že zavedú jednu poisťovňu.
Pôvodne mala byť Všeobecná jedinou poisťovňou na trhu už od budúceho roku, teraz sa hovorí až o roku 2015.
Aj napriek týmto úvahám šéf poisťovne Marcel Forai hovorí, že prepoisťovacia kampaň je legitímna.
„Je to zámer vlády, dnes nie je zákon schválený, súkromné poisťovne bojujú o každého poistenca,“ povedal.
Dôvera kampaň nemá Súkromné poisťovne nezvyknú hovoriť, koľko peňazí dávajú na boj o poistencov. Union považuje sumu za obchodné tajomstvo. Svoju kampaň zacieli na web a televíziu.
{"dataSourceUrl":"//docs.google.com/spreadsheet/tq?key=0ApSbVvXy9w26dE5ZaEFLRUh5Vl9DaHAxak9faW42clE&transpose=0&headers=0&range=A2%3AB4&gid=0&pub=1","options":{"vAxes":[{"useFormatFromData":true,"minValue":null,"viewWindow":{"min":null,"max":null},"maxValue":null},{"useFormatFromData":true,"minValue":null,"viewWindow":{"min":null,"max":null},"maxValue":null}],"titleTextStyle":{"bold":true,"color":"#000","fontSize":16},"pieHole":0,"booleanRole":"certainty","title":"Zisk pois\u0165ovn\u00ed","animation":{"duration":0},"colors":["#ff0000","#3366cc","#ffff00","#109618","#990099","#0099C6","#DD4477","#66AA00","#B82E2E","#316395","#994499","#22AA99","#AAAA11","#6633CC","#E67300","#8B0707","#651067","#329262","#5574A6","#3B3EAC","#B77322","#16D620","#B91383","#F4359E","#9C5935","#A9C413","#2A778D","#668D1C","#BEA413","#0C5922","#743411"],"is3D":false,"hAxis":{"useFormatFromData":true,"minValue":null,"viewWindow":{"min":null,"max":null},"maxValue":null},"tooltip":{},"width":500,"height":320},"state":{},"view":{},"isDefaultVisualization":true,"chartType":"PieChart","chartName":"Chart 1"}
Dôvera ešte kampaň nespustila. „Rozhodujeme sa, kedy a v akej forme bude Dôvera komunikovať,“ vraví jej hovorkyňa Monika Šimunová.
V minulosti informovala o nových produktoch, ako je elektronická knižka či vracanie peňazí za lieky pre deti. Tak chce pokračovať aj ďalej.
„Informovať poistencov kampaňou len o tom, že sme tu a nehovoriť, čo konkrétne sme im priniesli, považujeme za neefektívne míňanie peňazí,“ dodala Šimunová.