LONDÝN. Obyvatelia Veľkej Británie majú menej starosti o stav svojich osobných financií a sú ochotnejší utrácať peniaze.
Vyplýva to z dvoch prieskumov, ktorých výsledky zverejnili v pondelok. Išlo už o štvrté zlepšenie indexu za posledných päť mesiacov.
Index sa pritom dostal najvyššie od februára 2009, kedy ho agentúra začala zostavovať.
Prieskum spoločnosti Deloitte ukázal, že britskí spotrebitelia sú pri hodnotení svojich disponibilných príjmov menej pesimistickí ako kedykoľvek od roku 2011, odkedy firma svoj prieskum realizuje.
Z jej prieskumu ďalej vyplýva, že Briti sú ochotnejší dávať peniaze na také položky, ktoré nie sú súčasťou dennodenného života, ako napríklad dovolenky a stravovanie sa v reštauráciách.
Index nálady spotrebiteľov, ktorý zostavuje Deloitte, sa v júli zlepšil na mínus 29 bodov z úrovne mínus 36 bodov, na ktorej bol v rovnakom mesiaci vlaňajška.
"Známky pretrvávajúceho zotavovania ekonomiky Veľkej Británie a s tým súvisiace zlepšenie podmienok na trhu práce boli kľúčovými faktormi v zmiernení napätia v rozpočtoch spotrebiteľov, " povedal Tim Moore, ekonóm agentúry Markit.