STUTTGART. Predaj podielu v európskom leteckom koncerne EADS pomohol Daimleru k výraznému zvýšeniu zisku v 2. štvrťroku, informovala agentúra DPA.
Čistý zisk automobilového koncernu v trojmesačnom období od apríla do konca júna medziročne vyskočil o 193 % na 4,6 miliardy eur.
Daimler dnes predložil kompletné konečné výsledky za 2. štvrťrok. Predbežné výsledky zverejnil už pred jeden a pol týždňom.
Predaj podielu zachránil zisk
Predaj podielu v EADS zachránil Daimler pred poklesom prevádzkového zisku. Zisk pred úrokmi a zdanením dosiahol 5,2 miliardy eur.
Bez započítania príjmu z predaja akcií EADS prevádzkový zisk predstavoval 2,1 miliardy eur oproti 2,3 miliardy eur v rovnakom období vlani. Tržby sa medziročne zvýšili o 3 % na 29,7 miliardy eur.
Daimler počíta s pokračovaním rastu prevádzkového zisku na budúci rok.
"Náš zisk sa v druhom kvartáli v porovnaní s prvými tromi mesiacmi roka výrazne zvýšil a prekonal očakávania trhu," uviedol šéf automobilky Dieter Zetsche.
Dodal, že to nie je dôvod na sebauspokojenie. Koncern od roka 2014 počíta opäť s nárastom prevádzkového zisku. Zisk pred úrokmi a zdanením za celý rok 2013 by mal byť nižší ako vlani.
Rast má potiahnuť Čína
Daimler počíta v oblasti tržieb a odbytu s ďalším nárastom už v tomto roku. "Prispieť by k tomu mala aj Čína," uviedol Zetsche. Koncern ešte na začiatku roka očakával, že tento rok bude musieť bojovať s poklesom odbytu.
Odbyt by mala podporiť aj nová stratégia predaja. Automobilka už predtým informovala, že chce prostredníctvom internetového predaja a akcií v centrách miest silnejšie osloviť zákazníkov.
"Skutočne sme polovicu zákazníkov triedy A získali vďaka reklame," zdôraznil Zetsche. Najmenšie vozidlo Mercedes-Benz oslovuje predovšetkým mladšiu cieľovú skupinu.