SOUL. Výsledok však napriek tomu prekonal odhady analytikov, pod čo sa podpísal najmä vysoký dopyt v Číne. Informovali o tom agentúry Reuters, AP a Bloomberg.
Čistý zisk Hyundai za obdobie apríl až koniec júna dosiahol 2,52 bilióna wonov (1,73 miliardy eur) oproti 2,55 bilióna wonov v rovnakom období predchádzajúceho roka. Medziročne to znamená pokles zhruba o 1 %. Zisk je však napriek tomu vyšší, než očakávali trhy, ktoré počítali so ziskom na úrovni 2,39 bilióna wonov.
Prevádzkový zisk klesol o 5 % na 2,41 bilióna wonov, tržby však vzrástli o 6 % na 23,18 bilióna wonov. Firma poukázala v tejto súvislosti najmä na konflikty s odborármi, ktorí kvôli platovým podmienkam odmietali v období od marca do júna pracovať počas víkendov.
To sa odrazilo na objeme produkcie a predaji áut na domácom trhu aj vývoze do zahraničia. Hyundai okrem toho čelí rastúcej konkurencii zo strany nemeckých a japonských automobiliek na juhokórejskom trhu.
Od horších výsledkov zachránila firmu Čína, kde predaj vzrástol o 32 %. Tempo rastu čínskej ekonomiky ale klesá a spoločnosť preto počíta s možným zhoršením situácie v ďalšom období.