TOKIO. Celkový predaj však v sledovanom období klesol. Informovali o tom agentúra DPA a na svojej internetovej stránke denník Wall Street Journal.
Spoločnosť uviedla, že zisk za obdobie od apríla do konca júna dosiahol 82 miliárd jenov (618,40 milióna eur), čo medziročne znamená rast o 14 %. Prevádzkový zisk vzrástol o 23 % na 108,1 miliardy jenov a tržby sa zvýšili o 17,8 % na 2,23 bilióna jenov.
Druhá najväčšia japonská automobilka zároveň oznámila, že za kvartál predala vo svete 1,17 milióna áut, čo je medziročne o 3,3 % menej. Na druhej strane v USA, na najväčšom trhu Nissanu, sa predaj firmy zvýšil o 20 % na 306.000 vozidiel.
Klesol však predaj v Číne, kde Nissan, podobne ako iné automobilky, dopláca na teritoriálne spory medzi Tokiom a Pekingom. Na tomto trhu klesol predaj Nissanu v 1. obchodnom kvartáli o 15,1 % na 284.000 áut. Pokles predaja zaznamenala firma aj v Európe, a to 9,8 % na 151.000 áut, ako aj na domácom trhu, kde predaj klesol o 4,4 % na 135.000 vozidiel.