BRUSEL.
Analytici pritom odhadovali, že druhý najväčší pivovarnícky koncern na svete, ktorému patria známe značky ako napríklad Grolsch, Pilsner Urquell a Peroni, dosiahne v 2. kvartáli rast predaja o 2 %.
No aj napriek slabšiemu, ako očakávanému odbytu dosiahol SABMiler najlepšie výsledky spomedzi veľkých svetových pivovarníckych gigantov. Vďačí za to rozvíjajúcim sa trhom, kde generuje zhruba dve tretiny tržieb.
"Zlé počasie, predovšetkým v Európe, malo jednoznačne najväčší vplyv na odbyt piva v 2. kvartáli," domnieva sa Dirk Van Vlaanderen, analytik spoločnosti Jefferies.
Európu totiž v 2. štvrťroku zasiahli ničivé záplavy. Výsledkom bol pokles odbytu piva v sledovanom období o 7 %. Aj v USA sa predaj piva z produkcie koncernu v 2. kvartáli znížil o 4,4 %, ale v Latinskej Amerike vzrástol o 2 % a v Afrike sa zvýšil o 8 %.