BRATISLAVA. Faktúru na vyše 400 eur za telefonovanie na audiotexové číslo vystavil operátor Jarmile Staňovej z Hornej Poruby.
Išlo o číslo jednej z televíznych súťaží.
Keďže zákazníčka bola presvedčená, že na audiotext nevolala, rozhodla sa účet reklamovať.
Prečítajte si tiež:
Volať do televízie je drahá zábava, účet za audiotex nie je fooor
Sumu odpustili bez vysvetlenia„Asi po desiatich dňoch mi reklamáciu zamietli. Potom zamietli aj odvolanie. Podala som podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Tam mi povedali, že sa mám obrátiť na Telekomunikačný úrad.“
Až potom ju oslovil operátor, že jej sumu odpúšťajú. To bolo v polovici júla. Situáciu zákazníčke nijako nevysvetlili.
Názov operátora Staňová nechcela zverejňovať, keďže jej napokon vyšli v ústrety.
Podobnú skúsenosť má aj Lenka Čatlošová z Liptovského Hrádku. Od operátora dostala upozornenie, že jej spotreba presiahla 300 eur. Tiež údajne volala na audiotex, čo vylučuje.
Keď podala reklamáciu, zobrali jej telefón do servisu, či nemá vírus, ktorý vraj môže hovory generovať bez vedomia zákazníka. Nepotvrdilo sa to.
Operátor trvá na tom, že musí zaplatiť. Reklamácia zatiaľ nie je doriešená.
Vraj technicky nemožnéMartina Jamrichová zo spoločnosti Telefónica hovorí, že v minulosti evidovali podobné prípady a reklamácie uznali.
„Používateľov upozorňujeme, aby si na zariadenia dávali pozor, či už v prípade požičiavania, pri sťahovaní neoverených aplikácií alebo inom neštandardnom zásahu.“
Orange sa s tým zatiaľ nestretol. Technicky to vraj nie je možné. Rovnako odpovedal aj Telecom.