BRATISLAVA. Na prepoisťovaciu kampaň sa po Všeobecnej zdravotnej poisťovni (VšZP) chystá aj Union zdravotná poisťovňa.
Aké financie do nej plánuje investovať, však neprezradila. "Konkrétnu výšku nákladov považujeme za informáciu obchodného charakteru, a preto ju nezverejňujeme," uviedla hovorkyňa Unionu Judita Smatanová.
Ako pokračovala, kampaň bude financovaná z prevádzkových nákladov zdravotnej poisťovne. Prezentovať ju plánujú na internete a v televízií.
"Počas prepoisťovacej kampane cez rôzne výhody a argumenty zdôvodňujeme, prečo sa stať poistencom Union zdravotnej poisťovne," vysvetľuje Smatanová.
Dôvera: Kampaň platíme z vlastného
Druhá súkromná zdravotná poisťovňa Dôvera sa na klasickú prepoisťovaciu kampaň nechystá. Podľa PR špecialistky Dôvery Moniky Šimunovej služby pre svojich poistencov vyvíjajú a komunikujú priebežne.
"Informovať poistencov kampaňou len o tom, že sme tu a nehovoriť, čo konkrétne sme im priniesli, považujeme za neefektívne míňanie peňazí," skonštatovala Šimunová.
Ako pokračovala, tento rok majú za sebou jednu mediálnu kampaň na konkrétnu službu, v súčasnosti zvažujú ďalšiu, ktorá bude taktiež propagovať určitý produkt.
"Naše mediálne kampane financujeme z vlastných finančných prostriedkov určených na prevádzku. Výšku nákladov nekomunikujeme," uviedla PR špecialistka Dôvery.
Štátna poisťovňa dá vyše pol milióna
Všeobecná zdravotná poisťovňa uplynulý týždeň informovala, že za kampaň k získaniu nových poistencov zaplatí 580-tisíc eur. Peniaze pôjdu z prevádzkových nákladov VšZP.
Počas posledného prepoisťovacieho obdobia zväčšila svoj poistný kmeň jedine Union zdravotná poisťovňa, ktorá zaznamenala prírastok klientov o 30 tisíc.
Možnosť prejsť do inej zdravotnej poisťovne majú poistenci do konca septembra. Ak sa pre zmenu poisťovne rozhodnú, jej klientmi sa stávajú od prvého januára nasledujúceho roka.