TOKIO.
Dôvodom sú zvýšené investičné náklady a náklady na výskum a vývoj. Informovali o tom agentúry AP a Sinchua.
Firma uviedla, že čistý zisk za obdobie od apríla do konca júna dosiahol 122,50 miliardy jenov (942,38 milióna eur). Je to menej, než očakávali analytici, ktorí počítali so ziskom okolo 146 miliárd jenov.
Tržby však vzrástli o 16,3 % na 2,83 bilióna jenov, pod čo sa podpísal najmä nižší kurz jenu.
Napriek poklesu zisku za 2. kvartál firma ponechala v platnosti pôvodnú prognózu celoročného zisku, v rámci ktorej počíta s čistým ziskom na úrovni 580 miliárd jenov.
To je o 58 % vyšší zisk než dosiahla automobilka za obchodný rok 2012/2013, ktorý sa skončil v marci. Tržby by za obchodný rok 2013/2014 mali vzrásť o 22,5 % na 12,1 bilióna jenov a predaj áut zo 4 na 4,43 milióna.