BRATISLAVA. V druhom kvartáli roka sa celosvetovo predalo 45,1 mil. tabletov. V porovnaní s druhým štvrťrokom vlaňajška, kedy výrobcovia na trh dodali 28,3 mil. tabletov, tak toto číslo narástlo o 59,6 %.
Na druhej strane, oproti prvému kvartálu tohto roka predaj tabletov klesol až o 9,7 %. Vyplýva to z údajov zverejnených analytickou spoločnosťou IDC.
Trhovou jednotkou bol aj naďalej Apple, ktorý však pocítil medzimesačný pokles predaja svojich tabletov zhruba o štvrtinu na 14,6 mil. kusov.
Tieto čísla by sa mali v závere roka zlepšiť, keďže Apple sa chystá uviesť na trh nový iPad mini.
Zníženie predaja zaznamenal aj druhý Samsung, ktorý na trh v druhom kvartáli dodal spolu 8,1 mil. tabletov. V prvom štvrťroku to ešte bolo 8,6 mil. kusov. Tretí Asus v druhom kvartáli predal 2 mil. tabletov.
"Nový iPad po uvedení na trh vždy vzbudí záujem spotrebiteľov, čo tradične pomáha nielen spoločnosti Apple, ale aj jej konkurentom," uviedol analytik IDC Tom Mainelli.
"Bez nových iPadov sa trh spomalil, čo bude pravdepodobne pokračovať aj v treťom kvartáli. Očakávame však, že Apple, Amazon a ďalší výrobcovia vo štvrtom kvartáli uvedú na trh nové produkty, čo prinesie pôsobivý nárast trhu," dodal Mainelli.