BERLÍN. Nemecká automobilka BMW zaznamenala v júli rýchlejší rast predaja než Audi, jej najväčší rival v segmente luxusných áut. To jej pomohlo k prekročeniu hranice jeden milión celkovo predaných áut už za sedem mesiacov. Dôvodom je najmä výrazný rast predaja v Číne a Spojených štátoch. Informovali o tom agentúry Reuters, DPA a Bloomberg.
Kto predáva viac áut
Predaj áut značky BMW vzrástol minulý mesiac medziročne o 13,5 percenta takmer na 129-tisicí áut, čím sa predaj za sedem mesiacov zvýšil zhruba na 933-tisíc vozidiel. V medziročnom porovnaní to znamená rast o 8,4 percenta.
Jej najväčší rival Audi patriaci pod koncern Volkswagen zvýšil predaj v minulom mesiaci o desať percent na 131-tisíc áut, zatiaľ čo tretí v poradí Mercedes-Benz minulý týždeň oznámil, že jeho predaj za júl vzrástol o 20 percent na 117-tisíc vozidiel.
Celkovo však spoločnosť BMW zvýšila predaj v júli o 12 percent na 152-tisíc vozidiel, čo je najvyšší predaj za júl v histórii firmy. Za sedem mesiacov predala celkovo takmer 1,107 milióna áut a hranicu jedného milióna predaných vozidiel tak prekročila už za sedem mesiacov, čiže skôr než pôvodne plánovala.
Čo sa týka súboja s Audi, BMW si aj po siedmich mesiacoch udržala pred konkurenčnou spoločnosťou náskok, aj keď ten sa v porovnaní so šesťmesačným obdobím mierne znížil.
Zatiaľ čo za prvý polrok náskok predstavoval 24-tisíc áut, po siedmich mesiacoch klesol na 21-tisíc vozidiel. Oproti firme Mercedes-Benz, ktorá patrí pod Daimler, si však naďalej udržuje vysoký odstup na úrovni 122-tisíc áut. Obe firmy sa pritom usilujú o vytlačenie BMW z 1. miesta do konca tohto desaťročia.
Pomohol predaj v Číne
Výraznou mierou sa pod rast predaja BMW za júl podpísal predaj v Číne, kde BMW predstihla ako Audi, tak aj Mercedes-Benz.
Zatiaľ čo BMW predala v Číne minulý mesiac 32 194 áut, čo predstavuje rast o 39 percent, Mercedes-Benz začiatkom mesiaca oznámil rast predaja v Číne o 31 percent a Audi o 27 percent.