SME

Japonsko možno zníži dane pre firmy

Premiér Abe by takýmto opatrením chcel kompenzovať dopad zvýšenia dane z predaja.

TOKIO. Japonský premiér Šinzo Abe zvažuje zníženie firemných daní v snahe kompenzovať potenciálny ekonomický dopad plánovaného dvojfázového zvýšenia dane z predaja.

V utorok o tom s odvolaním sa na zdroje z prostredia japonskej vlády informoval denník Nikkei.

Premiér podľa denníka požiadal o vypracovanie štúdie o možnom vplyve zníženia firemnej dane, ktorá v Japonsku dosahuje 38,01 % a je tak jednou z najvyšších spomedzi priemyselných krajín. Jej zníženie by mohlo pomôcť znížiť zaťaženie domácich firiem a pritiahnuť aj investície zo zahraničia.

SkryťVypnúť reklamu

Takýto krok by mohol spôsobiť tiež navýšenie kapitálových výdavkov, ktorých rast zaostáva za tempom celkového ozdravovania japonskej ekonomiky.

Zástancovia fiškálnej disciplíny by však podľa Nikkei so znížením dane nemuseli súhlasiť. Jeho zmysel spochybňuje aj fakt, že vďaka pravidlám účtovania firemných strát približne 70 % japonských spoločností daň aj tak neplatí.

V apríli roku 2014 sa podľa politickej dohody medzi japonskými parlamentnými stranami má zvýšiť daň z predaja zo súčasných 5 na 8 %, a v októbri 2015 na 10 %.

Japonský kabinet však potrebuje dôkaz toho, že hospodárstvo krajiny je dostatočne silné na to, aby odolalo dôsledkom fiškálneho uťahovania opaskov.

Premiér Abe, ktorý o tom, či zvýšenie dane naozaj zrealizovať, ešte nie je rozhodnutý, členov vlády požiadal, aby sa stretli s lídrami japonského obchodu a akademikmi a zhodnotili vplyv takéhoto rozhodnutia na ekonomiku krajiny.

SkryťVypnúť reklamu

Definitívne rozhodnutie o zvýšení alebo nezvýšení dane z predaja by malo padnúť najneskôr v októbri.

Daňové priznanie

Ilustračné foto.

Zmena má zjednodušiť aj sprehľadniť fakturáciu.


SITA 4
Oprava mosta na R1 pri Hronskej Breznici v roku 2021.

Zavádzanie nových daní má negatívny dopad na podnikanie.


SITA 1
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (6. 5. 2025)
USD 1.134
AUD 1.749
CZK 24.905
JPY 163.190
CAD 1.566
GBP 0.852
HUF 404.430
PLN 4.273
CHF 0.934
SEK 10.936

Komerčné články

  1. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  5. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  2. Čo vám nikto nepovedal o kráse, materstve a ADHD dospelých
  3. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  6. Príďte do Piešťan na oslavy 80. výročia víťazstva nad fašizmom
  7. Víno z LESOV SR žiari: Úspech na Vienale 2024
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 243
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 825
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 228
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 893
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 3 359
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 3 074
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 3 023
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 040
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 18 481
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 12 931
  3. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 12 468
  4. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 993
  5. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 9 850
  6. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 8 461
  7. Miroslav Kocúr: Fico ťahá do žumpy už otvorene aj slovenskú vedu 6 030
  8. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 5 798
  1. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
  2. Radko Mačuha: V Šimkovičovej SNG bude výstava homosexuálneho umelca.
  3. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  4. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  5. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  6. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  7. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  8. Tupou Ceruzou: Smerákov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Dôvodom je najmä Trumpova obchodná politika.


TASR
Ilustračné foto

Turizmus je významný sektor poháňajúci ekonomiku Španielska.


SITA
Prezident Peter Pellegrini (druhý vpravo) a minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Juraj Blanár (vľavo) počas startupovej taliansko-slovenskej konferencie LIFTT v Turíne.

Pellegrini vyzdvihol potenciál spoločného európskeho inovačného priestoru.


TASR
Zamestnanec obsluhuje montážnu linku modelu automobilu Land Rover Defender vo výrobnom závode Jaguar Land Rover v Nitre.

Clá ohrozujú až 15-tisíc pracovných miest.


61
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 18 481
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 12 931
  3. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 12 468
  4. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 993
  5. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 9 850
  6. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 8 461
  7. Miroslav Kocúr: Fico ťahá do žumpy už otvorene aj slovenskú vedu 6 030
  8. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 5 798
  1. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
  2. Radko Mačuha: V Šimkovičovej SNG bude výstava homosexuálneho umelca.
  3. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  4. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  5. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  6. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  7. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  8. Tupou Ceruzou: Smerákov
SkryťZatvoriť reklamu