Tatra banka mu nechá len holý účet bez balíka.
BRATISLAVA. Zrušenie účtu v banke nie je rýchla a nemusí byť lacná záležitosť. Aj keď klient zruší účet, klientom banky je ešte mesiac odo dňa, keď podal žiadosť o zrušenie platobnej karty a odovzdal ju.
„Je to z dôvodu zaúčtovania prípadných transakcií, ktoré klient mohol urobiť platobnou kartou pred jej odovzdaním,“ vysvetľuje hovorkyňa Sberbank Ľubomíra Chmelová.
Vo väčšine bánk to však znamená, že poplatok za vedenie účtu či balíka služieb musí klient zaplatiť aj za mesiac, v ktorom zrušil účet – hoci ho už nevyužíval. Výhodné je to pre tých klientov, ktorí si nestihli zrušiť a presunúť trvalé príkazy či inkasá do inej banky a tie im prebehnú po zrušení účtu.
Tieto transakcie sú tak spoplatnené v rámci výhodnejších cien balíka služieb.
Prehľad poplatkov za zrušenie účtu v banke
Kliknutím obrázok zväčšíte
Zmena účtu bez balíka
V Tatra banke je situácia trocha iná. Klient zruší účet a zruší sa mu aj balík, hoci musí byť klientom banky, ktorú opúšťa, ešte 30 dní.
„V kalendárnom mesiaci, v ktorom účet ruším mi každý pohyb na učte účtujú, ako keby som žiadny balík u nich predtým nemal zriadený,“ sťažuje sa Martin.
Ak by chcel služby banky aj po zrušení účtu ešte využívať, musel by zaplatiť ceny mimo cenníka, ktoré sú podstatne vyššie. „Ak chcem využívať služby naďalej, zaplatím za internetbanking 0,30 eura, za notifikačné SMS 0,30 eura, vedenie účtu štyri eurá či za transakciu 0,17 eura,“ tvrdí.
Tatra banka vysvetlila, že ide o adekvátne poplatky k tomu, čo klient v tomto kalendárnom mesiaci na účte vykonal.
Rovnako ako Martin v pobočke, ani my sme nezistili, prečo to tak je, hoci ostatné banky ponechávajú výhody balíka ešte mesiac. „Ak si klient vyrovnal a zrušil všetky trvalé platobné príkazy či inkasá pred kalendárnym mesiacom, v ktorom zruší balík služieb a zároveň mu v danom mesiaci nezbehne žiadna transakcia na účte, nemal by zaplatiť viac ako by ho stál balík služieb,“ reagovala hovorkyňa Tatra banky Marína Smolková.
Najrýchlejšie možno odísť z VÚB banky. Stačí, aby klient zrušil internetbanking dva dni pred zrušení účtu, vyrovnal všetky podlžnosti k banke a kartu stačí zrušiť 14 dní pred zrušením účtu, nie mesiac ako v iných bankách.
„Dĺžka je stanovená v súlade s lehotami potrebnými na zúčtovanie realizovaných transakcií doma a v zahraničí,“ tvrdí hovorkyňa VÚB Alena Walterová.
Poplatková vojna bankám uškodí najmä ich klientom, píše Peter Schutz
Čítajte komentár (piano) >>
Prístup ku všetkým komentárom nielen na sme.sk za 3,90 Eur mesačne. Kúpiť teraz
Rušenie inkás a príkazov
Za odchod klienta, ktorý mal účet v banke dlhšie ako rok, si vďaka európskej smernici banky poplatok pýtať nesmú. Zrušenie účtu do roka od jeho zriadenia je podstatne drahšie, len niekoľko bánk ho neúčtuje.
Stále ho majú OTP banka, UniCredit Bank a Prima banka. Najviac, sedem eur, za odchod do roka zaplatí klient Poštovej banky a ČSOB.
Banky si účtujú aj poplatky za zrušenie trvalých príkazov a inkás. „Je dobré vedieť, že zrušenie trvalých príkazov a inkás je lacnejšie urobiť cez internetbanking ako v pobočke,“ vraví analytik portálu Finančná hitparáda Maroš Ovčarik.
Napríklad v pobočke Tatra banky či Prima banky za zrušenie trvalého príkazu a inkasa klient zaplatí spolu štyri eurá, elektronicky to spraví zadarmo.
Niektoré balíky služieb od Slovenskej sporiteľne, OTP banky a UniCredit Bank majú zahrnuté aj možnosť zrušenia príkazov, ale nie je to pravidlo.