PRAHA. Nemecký podnikateľ Jens Beckhäuser končí s predvádzacími akciami v Česku. Ako dôvod uviedol negatívnu kampaň médií. Beckhäuser predal svoj podiel vo firmách Beck Europe a Beck Reisen.
Obe firmy, ktoré boli často terčom médií, ale aj Českej obchodnej inšpekcie (ČOI), pre agresívne obchodné praktiky na predvádzacích akciách, tak nesmú už ďalej niesť jeho meno.
Informovala o tom na svojej internetovej stránke česká spravodajská televízia ČT24.
"Na základe negatívnej kampane médií v Česku som sa rozhodol ukončiť svoju činnosť v oblasti predvádzacieho obchodného predaja," cituje ČT24 Beckhäusera.
Spoločnosť Beck International bude podľa neho naďalej spracovávať iba reklamácie, garancie a ostatné platné zmluvy s klientmi.
"Považujem za dobrý signál, že firma Beck prichádza o to najcennejšie, na čom si zakladala, a to je tradícia," reagovala na oznámenie režisérka dokumentárneho filmu Šmejdi Silvia Dymáková.
Podľa údajov z obchodného registra sa firma Beck Europe premenovala na Home Tech, jej novými vlastníkmi sú Josef Bárta a firma San Medical, ktorú vlastní nemecký podnikateľ Thomas Schenk.
Z Beck Reisen sa stala Euro Reisen. Jens Beckhäuser ale zároveň odpredal len 10-% podiel vo firme Beck-financ, ktorú sám vlastní.
Firmy skupiny Beck dostali v uplynulých rokoch od ČOI pokuty rádovo v miliónoch korún.
Podľa ČOI však agresívne obchodné praktiky a klamanie seniorov na predvádzacích akciách pretrvávajú aj tento rok a niektorých prevádzkovateľov týchto akcií neodradili od nezákonného správania ani miliónové sankcie.
Česko pre agresívne praktiky predajcov na predvádzacích akciách pripravilo aj zmeny zákonov.
Usporiadatelia týchto podujatí budú zrejme musieť ČOI hlásiť dopredu miesto konania, dátum, časový harmonogram, aj aký tovar budú na akcii ponúkať. Za porušenie týchto povinností im budú hroziť miliónové pokuty.
Vyplýva to z návrhu novely zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorý 13. augusta schválila vláda. Zákon musí prejsť Poslaneckou snemovňou, ktorá však bola v utorok rozpustená. Dôvodom sú predčasné voľby.