PARÍŽ. Francúzska spoločnosť Carrefour, ktorá je najväčším európskym maloobchodným reťazcom, evidovala výrazné zlepšenie ziskovosti na svojom hlavnom domácom trhu.
Firma vo štvrtok informovala, že jej prevádzkový zisk z opakujúcich sa činností v prvom polroku vzrástol o 4,9 % na 766 mil. eur.
Tento výsledok je len mierne slabší v porovnaní s prognózou analytikov oslovených v prieskume agentúry Reuters, ktorí odhadovali, že bude vo výške 771 mil. eur.
Spoločnosti pomohlo posilnenie prevádzkového zisku o 75,4 % vo Francúzsku, kde dosahuje viac ako 40 % svojich tržieb.
"Naše podnikanie vo Francúzsku naďalej prejavuje pozitívne známky," povedal novinárom finančný riaditeľ reťazca Pierre-Jean Sivignon. Zároveň potvrdil svoje júlové vyjadrenie, podľa ktorého súhlasí s predpokladom trhu, že zisk firmy pred úrokmi a zdanením za rok 2013 bude zhruba v objeme 2,2 mld. eur, ak sa veľmi nezmenia kurzy latinskoamerických mien.
Prevádzková marža reťazca vo Francúzsku sa zlepšila o 120 bázických bodov na úroveň 2,8 %, čo pomohlo mierne zvýšiť maržu v rámci celej skupiny, a to na 2,1 %. Lepšie výsledky vo Francúzsku pomohli čeliť oslabeniu ziskovosti o 120 bázických bodov vo zvyšku Európy, ktorá sa na celkových tržbách firmy Carrefour podieľa štvrtinou.
Carrefour prevádzkuje po celom svete priamo, alebo prostredníctvom svojich partnerov 15 937 obchodov v 34 krajinách a zamestnáva približne 495 tisíc zamestnancov. Na slovenský trh spoločnosť vstúpila v roku 2000 a ročne u nej nakúpi približne 8 mil. zákazníkov.