O odchode Zuzany Ťapákovej sa hovorí už dlhšie. Televíziu má opustiť krátko po tom, ako na čele majiteľa Markízy skončil Rumun Adrian Sarbu.
BRATISLAVA. V televízii Markíza hľadajú nového šéfa. Doterajšia generálna riaditeľka Zuzana Ťapáková po troch rokoch končí.
Ako prvý to v utorok napísal portál omediach.com. Denníku SME to potvrdil zdroj z vedenia televízie.
Ťapáková odchod nepotvrdila. „Sedím na pracovnom stretnutí a neviem, o čom hovoríte,“ uviedla popoludní pre portál.
SME mobil nedvíhala ani neodpísala na SMS.
Jej partner a moderátor Markízy Viliam Rozboril tvrdil, že na otázky o jej odchode nevie relevantne reagovať, lebo nemá o tom dostatočné vedomosti.
„Viem jedno: Zuzana je jedným z najväčších profesionálov na trhu a určite si v tejto chvíli plní úlohy vyplývajúce z funkcie generálnej riaditeľky. Ak vznikne nová situácia, moje stanovisko bude zrozumiteľné a zásadné,“ reagoval v SMS Rozboril, ktorý v televízii moderuje najúspešnejšiu reláciu Modré z neba.
CME mlčí
Oficiálne v utorok informáciu o odchode Ťapákovej nikto nepotvrdil. Ľudia z vedenia televízie o tom zväčša nechceli hovoriť, no ani to nepopreli.
Komentovať to nechcel ani hovorca majiteľa Markízy – spoločnosti CME Mark Kobal.
Šéfkou televízie sa Ťapáková stala v roku 2010, keď z postu odišiel Václav Mika, dnešný riaditeľ verejnoprávnej RTVS.
Ťapáková pracuje v Markíze od jej začiatkov. V minulosti tam viedla Centrum marketingu. Za jej éry sa pozícia Markízy oslabovala, divákov preberá Joj. Markíza je stále najsledovanejšou televíziou, náskok v dennom podiele na trhu sa však zmenšil zhruba na desať percent. Markíze sa zhoršil aj hospodársky výsledok.
Správa o odchode Ťapákovej sa objavila pár týždňov po tom, ako rezignoval generálny riaditeľ CME Rumun Adrian Sarbu.
Náhle po ňom skončil aj šéf spravodajstva českej televízie Nova Vladimír Mužík. Aj Novu ovláda CME. Mužíkovi vyčítali aj bulvarizáciu správ, v minulosti bol šéfredaktorom slovenského Nového Času.
Prečítajte si rozhovor z roku 2011:
Ťapáková: Vkus kazí Joj, hlbšie padnúť sa už nedá
Pochvala Krejčovi
Ešte predtým, ako sa v utorok objavila informácia o zmene na čele Markízy, Ťapáková na facebookovom profile ďakovala riaditeľovi centra spravodajstva a publicistiky Henrichovi Krejčovi a spravodajskému tímu za to, že pondelňajšie Televízne noviny sledovalo viac divákov ako konkurenčné na Joj.
„Čakalo sa, ako dopadne záujem diváka, keď konkurencia zmení vysielací čas a urobí formálne zmeny. A práve tu sa ukazuje sila nášho spravodajstva, jednoducho o siedmej večer sa pozerá Markíza,“ píše sa v statuse Ťapákovej.
V pondelok správy Markízy sledovalo 775-tisíc divákov nad 12 rokov. Joj od septembra prvýkrát posunula vysielanie hlavných správ o polhodinu skôr.
Krejča odchod Ťapákovej nechcel komentovať. „Podľa našej smernice interné záležitosti televízie komunikuje PR oddelenie.“
Nástupca
Zatiaľ nie je jasné, kto by mohol Ťapákovú nahradiť.
V kuloároch sa špekuluje aj o návrate Václava Miku. Server medialne.sk napísal, že nový šéf by mohol prísť z Rumunska. Časopis Stratégie zasa tvrdí, že k odvolaniu Ťapákovej by malo prísť najneskôr do dvoch týždňov.
CME u nás vlastní televízne stanice Markíza, Doma, Dajto a Fooor. Podniká aj v Česku, Bulharsku, Rumunsku, Chorvátsku a Slovinsku.
Veľké okamihy Markízy
- prvá komerčná televízia vznikla 31. augusta 1996,
- získať licenciu jej pomohlo aj vtedy vládnuce HZDS,
- neskôr sa obrátila proti Mečiarovi a pred voľbami v roku 1998 začala pretláčať SOP Rudolfa Schustera,
- pár dní pred voľbami Markízu obsadila firma Mariána Kočnera pre spory so zakladateľom televízie Pavlom Ruskom (na snímke),
- v roku 2002 Rusko využil Markízu na vstup do politiky, presadzovala stranu ANO,
- od licenčnej rady za šoty o ANO dostala niekoľko pokút,
- Rusko a ostatní slovenskí vlastníci stratili vplyv v televízii v roku 2005, keď hrozilo, že príde o licenciu. 80percentný podiel získala mediálna skupina CME. Teraz ju už vlastní celú,
- po Ruskovi riadil Markízu Vladimír Repčík (na snímke), po ňom Václav Mika, ktorý dnes riadi RTVS,
- po ňom v roku 2010 prišla Zuzana Ťapáková,
- pozícia Markízy sa oslabuje od vzniku Joj v roku 2002.