BRATISLAVA. Štvrtina Slovákov považuje za dostatočné uzatvoriť životné poistenie v rámci rodiny iba jednému z partnerov.
Najčastejšie si pritom túto poistku uzavrie v poisťovni muž alebo ten partner, ktorý viac zarába. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu ING Životnej poisťovne.
"Až 77 percent respondentov by volilo muža alebo partnera s vyšším príjmom, čo je podľa štatistík opäť muž. Naopak, ženu by poistilo iba 13 percent opýtaných. Slováci tak pri poistení zohľadňujú najmä finančný prínos členov rodiny," povedala generálna riaditeľka pre poistenie a dôchodky v spoločnosti ING Česká republika a Slovensko Renata Mrázová.
Ukázala sa diskriminácia žien
Podľa výsledkov zmieneného prieskumu 27 percent slovenských klientov poisťovní považuje za dostatočné uzavrieť životné poistenie v rámci rodiny či spoločnej domácnosti len pre jedného z partnerov.
Pritom o nevyhnutnosti finančnej ochrany zdravia je presvedčených 75 percent respondentov.
"Slováci sú známi svojou podpoistenosťou. Najnovšie sa tiež ukázalo, že v tomto smere aj značne diskriminujú na základe pohlavia. Žena je z pohľadu finančného prínosu pre rodinu vnímaná ako menej významná v porovnaní s mužom," priblížila Mrázová.
Podľa prieskumu je totiž 43 percent Slovákov presvedčených, že by mal byť poistený člen domácnosti s vyšším príjmom, 34 percent respondentov výslovne určilo muža.
V súčasnosti poisťovne registrujú takmer 3,6 milióna zmlúv o životnom poistení.
Muži do rizika viac
Prieskum tiež ukázal rozdiely vo finančnom správaní mužov a žien. Ženy sa o niečo viac zaoberajú finančnou stabilitou celej rodiny. Až 62 percent žien má obavy z neistej budúcnosti, čo je o 10 percent viac než mužov.
Takmer 70 percent žien uviedlo, že sa bojí brať si pôžičku. Ďalej sa ukázalo, že ženy viac sporia pri nakupovaní a vyhľadávajú najvýhodnejšie ponuky a pri nižšej cene sú ochotné zľaviť z nárokov na kvalitu.
"Mužský prístup k peniazom je v oveľa väčšej miere postavený na riziku a adrenalíne. Muži viac míňajú peniaze aj na zábavu, aj pre potešenie.
V porovnaní so ženami si väčšie percento mužov pravidelne kupuje žreby alebo stávkujú," dodala Mrázová.
Spoločnosť ING Životná poisťovňa uskutočnila prieskum v októbri minulého roka a zúčastnilo sa na ňom 1081 respondentov.