ŠTOKHOLM. Švédska automobilka Volvo zaznamenala v septembri rast predaja, už tretí mesiac v rade, za ktorý vďačí najmä čínskemu trhu, ale aj oživeniu predaja v Európe.
Celkovo automobilka predala minulý mesiac na svetových trhoch 40.953 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 13,5 %. Dopyt po modeloch značky
Volvo v Číne pritom minulý mesiac stúpol o 49 % a v Európe sa zvýšil o 24 %. No v USA zaznamenala firma aj v septembri medziročný pokles predaja o 16 %.
Čína je nielen najväčším automobilovým trhom na svete, ale aj najväčším trhom firmy Volvo. Švédska automobilka, ktorú vlastní čínsky holding Zhejiang Geely Holding Group, vykázala v 1. polroku 2013 stratu.
Firma však dúfa, že práve čínsky trh jej pomôže dostať sa z červených čísiel a do roku 2020 zvýšiť svoj odbyt na 800.000 áut ročne.
Automobilka už získala povolenie na výstavbu dvoch nových závodov v Číne, ktoré by jej mali pomôcť dosiahnuť tento cieľ. Informovala o tom agentúra Reuters.