SME

Nechutí vám jogurt? V Tescu ho vrátite bez bločku a aj rozjedený

Potraviny, na ktorých je logo Tesca, sa dajú vrátiť aj načaté a bez pokladničného bločku. Obchodná sieť vám vráti plnú cenu.

(Zdroj: Ilustračné - SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Sprchovací gél s logom Tesco, ktorého vôňa sa vám nezdá po piatich sprchách taká skvelá, ako keď ste gél kupovali.

Alebo ovocný jogurt značky Tesco Value, ktorý ste po troch lyžičkách nedojedli, pretože bol príliš sladký.

Všetky takéto výrobky, i keď načaté, môžete od minulého týždňa vrátiť na akejkoľvek predajni Tesco.

Britský obchodný reťazec u nás spustil vlastnú verziu programu garancie spokojnosti zákazníkov, ktorá nemá takmer žiadne háčiky.

Vrátiť možno všetky potraviny, drogériu, kozmetiku či potreby pre zvieratá, ktoré majú na sebe značku obchodnej siete. Ide teda o výrobky z produktových radov Tesco Value, Tesco, Tesco Finest, Tesco Pravá chuť, Vitakids a Light Choices.

SkryťVypnúť reklamu

Na dôvod sa síce opýtajú, odpoveď nezaváži

Spotrebný tovar, drogériu čo kozmetiku možno vrátiť v záručnej dobe, čerstvé potraviny, zelenina či ovocie sa dajú vrátiť najneskôr 24 hodín po kúpe.

Personál obchodnej siete nebude žiadať ani bloček o kúpe, no v takom prípade zákazníkovi vrátia aktuálnu cenu výrobku. Pokiaľ si prinesie aj pokladničný doklad, vyplatia mu sumu, ktorú za výrobok skutočne zaplatil.

Pri nebalených potravinách ako je čerstvé mäso, zelenina, ovocie či pečivo je bloček povinný, pretože Tesco nevie rozlíšiť, či ste si potraviny nekupovali v inej obchodnej sieti.

„To isté platí aj v prípade, že zákazník vráti výrobok, ktorý sa už nepredáva. I vtedy bude potrebovať bloček,“ vysvetľuje marketingová šéfka Tesca Andrea Lapuniková.

SkryťVypnúť reklamu

Pracovníci obchodnej siete sa síce budú pýtať na dôvod vrátenia, no ten nebude mať žiaden vplyv na vrátanie peňazí za tovar.

Analytik: Silný marketingový nástroj

Samotné Tesco priznáva, že extrémny rozsah programu spokojnosti je na Slovensku nezvyčajný. „Napríklad ak zákazník otvorí a ochutná jogurt našej značky Tesco Pravá chuť a zistí, že nesplnil jeho očakávania, môže tovar vrátiť a obchod mu zaplatí celú cenu,“ tvrdí Lapuniková.

Analytik obchodu z agentúry Terno Ľubomír Drahovský si nemyslí, že program budú zákazníci vo veľkom zneužívať.

„Takýto program by bol zneužívaný aj v Česku, Maďarsku či kdekoľvek inde, kde by fungoval. Ten počet zneužití nebude taký veľký, aby to bol problém,“ reagoval Drahovský.

Myslí si, že Tesco sa novým programom bez háčikov snaží podporiť predaj svojich vlastných výrobkov, pretože tento rok je z pohľadu tržieb obchodných reťazcov kritický. Za osem mesiacov totiž podľa agentúry Terno zinkasovali menej tržieb ako vlani v rovnakom období a tržby ďalej klesajú.

SkryťVypnúť reklamu

„Marketingovo je to veľmi silný nástroj, pretože je to netradičná aktivita oproti tomu, čo je medzi slovenskými reťazcami zaužívané,“ hodnotí Drahovský.

Výrobcom kontrolujú aj linky

Keď dá obchodná sieť na potraviny svoje logo, zvyčajne si preveruje použité suroviny, zloženie či čistotu vo fabrike, kde ich vyrábajú.

BRATISLAVA. Tesco novým programom zákazníckej spokojnosti propaguje svoje privátne značky. Niektorí zákazníci ich vnímajú ako menej kvalitné oproti značkovým výrobkom, no ich kvalita sa v skutočnosti v mnohom nelíši.

Podobne ako pri značkových výrobkoch, aj medzi privátnymi značkami zodpovedá ich kvalita konkrétnemu produktovému radu. Pokiaľ si napríklad niekto kúpi párky z radu Tesco Value, nemôže očakávať vysoký podiel mäsa.

SkryťVypnúť reklamu

Tesco a ďalšie obchodné siete, ktoré predávajú potraviny pod vlastnými značkami, pri svojich potravinových radoch garantujú bezpečnosť a zloženie.

Niektoré obchodné reťazce totiž monitorujú výrobcov svojich produktov priamo vo fabrikách, čo úzko súvisí s obavou o reputáciu značky.

Keď totiž značkový výrobca klame a do šunky dá menej mäsa, ako napísal na obal, dostane maximálne pokutu od štátnej kontroly a zákazníci si tento produkt prestanú kupovať.

V skutočnosti to má na výrobcu minimálne ekonomické dopady, pretože na pultoch má ďalších sto iných výrobkov.

Keď sa niečo podobné stane obchodnej sieti, ktorá produkty predáva pod svojim vlastným názvom, zákazník nestráca dôveru len v konkrétny výrobok, ale oslabí sa aj jeho dôvera voči obchodnej sieti, ktorá prepožičala názov potravinám.

SkryťVypnúť reklamu

Adam Valček

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (22. 5. 2025)
USD 1.132
AUD 1.757
CZK 24.867
JPY 162.760
CAD 1.572
GBP 0.845
HUF 402.050
PLN 4.242
CHF 0.935
SEK 10.845

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 156
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 836
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 161
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 440
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 251
  6. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 137
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 075
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 923
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 846
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 918
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 644
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 208
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 759
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 513
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 174
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 089
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Investori čakajú na ďalšie rokovania medzi USA a Iránom o jadrovom programe.


TASR
Ilustračné foto.

O kratšom pracovnom čase hovoril pred rokom aj Fico.


28

Ak by politici netorpédovali druhý pilier, na účtoch by ľudia mali o dve až osem miliard eur viac, hovorí Nalevanko.


a 2 ďalší 2
Kevin Hassett, riaditeľ americkej Národnej ekonomickej rady.

Ekonóm očakáva priebehu nasledujúcich dvoch týždňov nové obchodné dohody.


TASR 3
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 846
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 918
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 644
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 208
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 759
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 513
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 174
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 089
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu