BRATISLAVA. Tatra banka nesprávne zúčtovala platby cez platobnú kartu len pár dní na konci septembra.
Napríklad, keď niekto platil za predplatné do siete spoplatneného obsahu Piano, Tatra banke potvrdila firme zúčtovanie správnej platby, no v skutočnosti si z účtu zobrala o pár centov menej. Nižšiu sumu potom pripísala aj na účet podnikateľa.
Problém piatich firiem
Hovorkyňa Tatra banky Marína Masárová problém potvrdila, no chyba nebola v populárnom platobnom systéme TatraPay či CardPay, čo by sa dotklo veľkej časti klientov banky.
Banka mala problém len so službou ComfortPay, ktorá podnikateľom umožňuje so súhlasom klienta pravidelne sťahovať z platobných kariet určitú sumu bez toho, aby bolo treba opätovne opisovať údaje z karty.
„Problém sa dotkol iba piatich podnikateľských subjektov,“ povedala Masárová.
O ktoré ide, nespresnila pre bankové tajomstvo, no prevádzkovateľ siete spoplatneného obsahu Piano potvrdil, že patrí medzi podniky, ktorých sa problém dotkol.
„Problém trval niekoľko dní, hneď ako bol identifikovaný, Tatra banka ho opravila o dva či tri dni,“ povedal technický riaditeľ spoločnosti Piano Media Stuart Ashford.
Počty nespresnili
Masárová nespresnila počet transakcií, ktoré boli zúčtované nesprávne, no podľa informácií SME môže ísť o niekoľko stoviek platieb.
Či banka dodatočne zúčtovala z platobných kariet chýbajúce peniaze alebo ich uhradila zo svojich peňazí, Masárová nepovedala.
Ashfort však prezradil, že súčasťou rýchlej nápravy chyby bolo aj správne doúčtovanie chybných transakcií.