Banská Bystrica 15. októbra (TASR) - Návrh nových Poštových podmienok akceptuje všetky legislatívne požiadavky a jednoznačnejšie sa orientuje na potreby zákazníkov. Oproti súčasne platnému Poštovému poriadku komplexne definuje poskytovanie všetkých poštových služieb. Zároveň mení i niektoré doteraz zaužívané pojmy a reklamačný poriadok je v ňom ako samostatný kompaktný celok.
Poštové podmienky sú podstatnou náležitosťou licencie na poskytovanie univerzálnej služby, o ktorej udelenie požiada Slovenská pošta (SP), š. p., Banská Bystrica v stanovenom termíne do piatku 18. októbra Poštový úrad v Žiline. Ich základný rozsah podľa generálneho riaditeľa SP Jaroslava Dobrotku definuje nový zákon o poštových službách. Stanovujú podrobnosti zákonných ustanovení o poskytovaní poštových služieb na trhu. Sú oveľa rozsiahlejšie ako súčasne platný Poštový poriadok, majú 84 článkov.
Významnou zmenou je napríklad uznanie reklamácie aj v prípade, že ju nedoriešia v stanovenej lehote. Kvalitatívne požiadavky vyjadruje tiež nový reklamačný poriadok a vyššie náhrady pri strate, poškodení alebo zničení zásielky. Pribudnú aj ďalšie nové výrazy, napríklad vyberanie, distribúcia. Z poštových podmienok sa vytrácajú autoritatívne výrazy ako musí alebo nesmie.
Nové Poštové podmienky by mali odstrániť tiež niektoré nezrovnalosti vo vyváženosti práv a povinností pošty a používateľa poštových služieb. Okrem toho by mali jednoznačnejšie definovať riešenie nepravidelnosti a nekvality poskytovania poštových služieb.
* dc zll