BRATISLAVA. Slovenská sporiteľňa po 11 rokoch mierne upravuje svoje logo. Aj naďalej bude používať typické červené písmeno S, no vynovené logo má byť krajšie a modernejšie.
„Prechod na nové logo bude postupný organický proces, ktorý pre banku nepredstavuje žiadne náklady navyše,“ povedal Juraj Barta, riaditeľ marketingu a analýz trhu Slovenskej sporiteľne.
Banka bude meniť logá postupne. Úpravou neprešlo len samotné logo Slovenskej sporiteľne, ale aj celý dizajn manuál, ktorý určuje aj vzhľad webovej stránky a komunikačných materiálov.
„V praxi to bude znamenať, že pôvodné logo zostane na už vytlačených materiáloch ako sú letáky a vizitky. Keď sa tieto materiály prirodzeným spôsobom minú, vytlačíme nové, ktoré už budú obsahovať aktuálne logo,“ vysvetľuje hovorca Slovenskej sporiteľne Štefan Frimmer.
Súčasťou nového dizajnu je aj špeciálne navrhnuté Erste písmo. Bolo navrhnuté pre všetky banky v rámci skupiny Erste.
Náklady na tvorbu dizajn manuálu neplatili jednotlivé banky, preto sporiteľni nevzniknú v tejto súvislosti žiadne výdavky. Náklady zo strany holdingu na úpravu loga sú podľa sporiteľne minimálne.
Pútače zostanú staré
Meniť sa nebudú ani súčasné pútače na pobočkách. Vynoveným logom sa označia len zrekonštruované a novootvorené pobočky.
Celková výmena sa plánuje na 10 rokov. Počas tohto obdobia bude teda banka používať obe verzie loga.
Erste chcela včelu
V minulosti skupina Erste, do ktorej patrí aj Slovenská sporiteľňa, plánovala zmeniť logo na symbol včely. Neskôr však zmenu odložila, pretože by si vyžadovala vysoké náklady, ktoré skupina vo vtedajšej hospodárskej situácii nechcela podstúpiť.
Včela mala prezentovať usilovnosť a sporivosť, teda často vyobrazené znaky sporiteľní už od 19. storočia.
Súčasnou zmenou loga postupne prechádzajú všetky krajiny, v ktorých má skupina Erste svoje banky. Prvé boli banky v Chorvátsku a v Srbsku, ktoré projekt odštartovali začiatkom októbra. Ďalšie krajiny budú omladzovať svoje logá do marca 2014.